طبق مطالعات انجام شده مهم ترین دلیل شکست بسیاری از کسب و کارها اطلاع نداشتن درباره تکنیک های افزایش مشتری است. ما اگر ندانیم که چگونه مشتری را به خریدار تبدیل کنیم در این صورت هرگز موفق نخواهیم شد. فروشندگی در کنار این که یک هنر است در واقع یک علم است. اگر شما علم فروشندگی را نداشته باشید متاسفانه در بازار پر رقابت امروز متحمل شکست های سنگینی خواهید شد. اصلا مهم نیست که کسب و کار شما بزرگ است یا کوچک، تنها چیزی که اهمیت دارد این است که با تکنیک های افزایش مشتری آشنا باشید. اگر فکر می کنید در کار خود موفق نیستید، اگر احساس می کنید نیاز به ایجاد تغییر در کسب و کار خود دارید، اگر نمی توانید مشتری خود را به خریدار تبدیل کنید ما به شما توصیه می کنیم که در این مقاله برای افزایش مشتری حتما با ما همراه باشید.
فرق مشتری و خریدار چیست؟
مشتری و خریدار دو مفهوم مختلف هستند، اگر چه بسیاری از افراد این دو کلمه را به جای هم به کار میبرند. خریدار فردی است که کالا یا خدماتی را به قیمت مشخصی خریداری میکند. در واقع، خریداران معمولاً برای خرید کردن به فروشگاهها یا مراکز خرید مراجعه میکنند و پس از مقایسه قیمتها و کیفیت محصولات، کالای مورد نیازشان را خریداری میکنند.
از سوی دیگر، مشتری فردی است که به صورت مرتب و مداوم با یک فروشگاه، شرکت یا برند خاصی ارتباط برقرار میکند و به صورت مداوم از خدمات یا محصولات ارائه شده توسط آن استفاده میکند. مشتری ممکن است برای خرید کالا یا خدمات به فروشگاه مراجعه کند، اما به دنبال برقراری یک رابطه طولانی مدت با یک شرکت یا برند خاص است.
بنابراین، تفاوت اساسی بین خریدار و مشتری در این است که خریدار فقط به دنبال خرید کالا یا خدمات است، در حالی که مشتری به دنبال برقراری یک رابطه طولانی مدت با یک شرکت یا برند خاص است. در واقع، مشتریان به دلیل رضایت بیشتر از خدمات و محصولات ارائه شده، ممکن است به عنوان سفیران برند و بازاریابان آن عمل کنند.
راه های تبدیل مشتری به خریدار
دقت داشته باشید که جذب مشتری یک بحث است، و تبدیل آن به خریدار بحثی دیگر! تکنیک های مربوط به جذب مشتری را قبلاً در مقالات مختلف توضیح دادیم و در ادامه قصد داریم به راه های تبدیل مشتری به خریدار صحبت کنیم.
یکی از مهم ترین کلیدهای موفقیت صاحبان کسب و کارهای بزرگ توجه به نیازهای مشتریان و جلب رضایت خریداران است. هدف اصلی در بازاریابی هم برآورده کردن نیازهای مشتریان است تا آن ها را به خریدارانی وفادار تبدیل کنیم. اما مهم ترین نکته ای که نباید از توجه به آن غافل شد این است که ما باید با مشتریان خود صداقت داشته باشیم. در صورتی که با فریب دادن مشتری تلاش برای فروش محصولات و یا خدمات خود کنیم، آسیب بزرگی به برند و اعتبار خود خواهیم زد.
باور کنید مشتریان بیشتر از هر چیزی به دنبال صداقت هستند. شما می توانید در کنار این که درباره مزایای محصولات و یا سرویس های خود با آن ها صحبت می کنید به معایب آن نیز اشاره کنید. قطعا هیچ چیزی بهترین نیست. در صورتی که شما از محصولات خود یک تصویر رویایی در ذهن مشتری بسازید اما محصول هیچ شباهتی به آن رویا نداشته باشد شما مشتری خود را برای همیشه از دست خواهید داد. توجه به این نکته حائز اهمیت است که یکبار فروختن هنر نیست بلکه به یک مشتری بارها و بارها فروختن هنر است.
در ادامه، بیشتر درباره این موضوع صحبت می کنیم و 20 راه افزایش مشتری فوق العاده را به شما خواهیم گفت که می توانید با استفاده از آن ها، مثل آب خوردن مشتری خود را به خریدار تبدیل کنید. اما پیش از آن، می توانید از تکنیک هایی که در ویدئوی زیر گفته شده نیز استفاده کنید.
20 مورد از بهترین تکنیک های افزایش مشتری
تکنیک های افزایش مشتری با توجه به کسب و کار، خدمات ارائه شده و نوع محصولات می تواند می تواند متفاوت باشد. اما در حالت کلی بعضی از تکنیک های افزایش مشتری عبارتند از:
1. هدفمند باشید
ما باید ابتدا اهداف فروش خود را تعیین کنیم. باید بدانیم که می خواهیم چه چیزی را به چه کسی بفروشیم. از طرف دیگر باید قبل از هر اقدامی مشخص کنیم که قرار است چه مقدار سود کسب کنیم. جواب به این سوالات باعث می شود تا برای خود یک نقشه راه تعیین کنیم تا ما را در سریع ترین زمان ممکن به اهدافمان برساند.
2. نیازهای مشتریان را شناسایی کنید
اگر می خواهیم که مشتری را به خریدار تبدیل کنیم ابتدا باید نیازهای مشتری را شناسایی کنیم. برای این کار می توانید از فرم های نظرسنجی و سایت هایی مانند فرم افزار استفاده کنید یا با مشتریان خود گفتگو کنید. این بهترین راه برای جلب رضایت مشتریان است. زیرا با شناخت نیازهای مشتریان چیزی را به آن ها خواهید داد که آن ها به آن نیاز دارند.
برای شناخت نیازهای مشتریان، میتوانید از روشهای مختلفی استفاده کنید، مانند:
- مطالعه بازار: این شامل مطالعه بازار و تحلیل رقبا، مشتریان هدف و نیازهای آنها است.
- مصاحبه با مشتریان: با مصاحبه با مشتریان و شنیدن دیدگاهها و نیازهای آنها، میتوانید بهتر درک کنید که چه محصولات و خدماتی برای آنها مهم است.
- تحلیل دادههای مشتری: با تحلیل دادههای مشتریان، میتوانید الگوها و رفتارهای آنها را درک کنید و بر اساس آنها به ارائه خدمات و محصولات مناسب برای آنها بپردازید.
- ارائه خدمات پس از فروش: با ارائه خدمات پس از فروش، میتوانید با مشتریان در ارتباط باشید و نیازهای آنها را شناسایی کنید و در صورت نیاز، به آنها راهنمایی کنید.
- استفاده از نظرسنجیها: با انجام نظرسنجیها، میتوانید از مشتریان بپرسید که چه نوع خدمات و محصولاتی را ترجیح میدهند و به ارائه آنها بپردازید.
همچنین در مقاله چگونه نیازسنجی کنیم نیز تکنیک های فوق العاده دیگری در این زمینه گفته شده که می توانید آن ها را هم مطالعه کنید.
3. طرح های تخفیفی داشته باشید
قطعا کمتر کسی وجود دارد که با دیدن کلمه تخفیف برای خرید کردن وسوسه نشود. بهترین راه برای افزایش تعامل با مشتریان و در نتیجه افزایش مشتری، پیشنهاد کردن طرح های تخفیفی است. شما می توانید از طریق رسانه های اجتماعی و یا پیامک های تبلیغاتی به مشتریان خود اطلاع رسانی کنید.
یکی از بهترین زمان هایی که می توانید از این روش استفاده کنید مناسبت های خاص است. شما می توانید از این روش به مشتریان خود نشان دهید که به آن ها اهمیت می دهید و همواره به یاد آن ها هستید.
4. از تبلیغات اینترنتی برای افزایش مشتری کمک بگیرید
در سال های اخیر با افزایش دسترسی مردم به اینترنت یکی از تکنیک های موثر در افزایش مشتری بهره گرفتن از تبلیغات اینترنتی است. واقعیت این است در حال حاضر با مخاطبانی تبلیغ زده روبرو هستیم که شیوه های سنتی تبلیغات برای جلب توجه آن ها دیگر کارساز نیست. از این رو باید از شیوه های جدید تبلیغات مانند رپورتاژ کمک بگیریم.
رپورتاژ نوعی تبلیغات غیر مستقیم است که به صورت زیر پوستی سعی در معرفی محصولات و خدمات خاصی به مخاطبان دارد. البته استفاده از تبلیغات مستقیم هم در صورتی که به صورت حرفه ای باشد می تواند باعث شود که مشتری را به خریدار تبدیل کنیم.
5. اطلاعات خود را به روزرسانی کنید
شما باید مدام در حال یادگیری باشید. باید اطلاعات خود را در ارتباط با محصولات و یا خدماتی که ارائه می دهید کامل کنید. اگر شما نتوانید به سوالات مشتریان خود پاسخ دهید آن ها برای پیدا کردن پاسخ به سراغ رقبای شما خواهند رفت.
برای این کار شما نیاز به صرف کمی وقت و انرژی دارید. می توانید ساعاتی از روز را به مطالعه و یا جستجو در اینترنت بپردازید. اما فراموش نکنید که نتیجه این کار بسیار شگفت انگیز خواهد بود. زیرا برای این که ما بتوانیم مشتری را به خریدار تبدیل کنیم باید بیشتر از او بدانیم، تنها در این صورت است که او به ما اعتماد خواهد کرد.
6. اعتماد به نفس داشته باشید
اگر از اعتماد به نفس کافی در فروش برخوردار نیستید متاسفانه باید به شما بگوییم که موفقیت های خود را بسیار محدود خواهید کرد و افزایش مشتری بسیار سخت خواهد بود. شما برای غلبه بر ترس های خود می توانید از جلسات مشاوره کمک بگیرید و یا به سراغ کتاب هایی بروید که در حوزه اعتماد به نفس به نگارش در آمده اند. شاید تغییر باورها و عادات در ابتدا کمی دشوار باشد اما غیر ممکن نیست.
یکی از آسان ترین راه ها برای تقویت اعتماد به نفس که شاید بارها و بارها شنیده باشید این است که در مقابل آیینه بایستید و با خودتان صحبت کنید. فکر کنید که در حال گفتگو با یک مشتری هستید، به حرکات دست و صورت خود دقت کنید. هر جایی که احساس می کنید نشان دهنده عدم اعتماد به نفس شما است سعی کنید که آن را تغییر دهید و یا برای آن جایگزین پیدا کنید. شاید بسیار ساده به نظر بیاید اما به شدت موثر است.
7. به مشتری مهلت فکر کردن بدهید
شاید برای شما هم پیش آمده است که در بدو ورود به یک مغازه فروشنده بلافاصله به سمت شما آمده است و شروع به توضیح محصولات کرده است. در اغلب موارد این فشار بیش از حد خوشایند نیست و حتی ممکن است ما تصمیم به ترک مغازه بگیریم.
یکی از بهترین راه های متقاعدسازی مشتری این است که به او مهلت فکر کردن بدهیم. نباید در عرض چند ثانیه او را در معرض سیل اطلاعات خود قرار دهیم. اجازه دهید مشتری وارد مغازه شود و محصولات را مورد ارزیابی قرار دهد سپس می توانید برای راهنمایی کردن از او اجازه بخواهید. متاسفانه وارد کردن فشار بیش از حد به مشتری یکی از اشتباهات رایج فروشندگان مبتدی است.
8. توجه به نظرات مشتریان و افزایش مشتری
نگهداری مشتریان فعلی در گرو کسب و حفظ رضایت آنهاست. عدم توجه کافی به نظرات و خواستههای مشتریان فعلی و رفع نکردن مشکلات آنان به از دست رفتن تکتک مشتریان منجر میشود. میتوانید با ایجاد باشگاه مشتریان و ارائهی تخفیفهای متنوع، خریداران خود را هیجانزده و خوشحال کنید و باعث افزایش رضایت مشتریان شوید
در ادامه با مواردی آشنا خواهیم شد که رعایت آنها به ما کمک می کند که به بحث نظرات مشتریان و افزایش مشتری توجه بیشتری داشته باشیم:
- ایجاد فضایی برای ارائه نظرات مشتریان: شما میتوانید در وبسایت یا برنامه خود یک بخش برای ارائه نظرات مشتریان ایجاد کنید. در این بخش، مشتریان میتوانند نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را به اشتراک بگذارند. در پاسخ به نظرات، میتوانید سوالات مشتریان را پاسخ دهید و درخواستهایشان را بررسی کنید.
- پاسخگویی سریع به نظرات مشتریان: هر چه زودتر به نظرات مشتریان پاسخ دهید، احتمال افزایش رضایت مشتریان بیشتر است. برای پاسخگویی به نظرات مشتریان میتوانید از ایمیل، تلفن و یا پیامک استفاده کنید.
- بررسی و اعمال تغییرات: پس از بررسی نظرات مشتریان، میتوانید تغییرات لازم را در محصولات و خدمات خود اعمال کنید. اگر مشتریان درخواست خاصی دارند، میتوانید آنها را در برنامههای آتی خود در نظر بگیرید.
- ارائه تخفیفات و پاداشها: ارائه تخفیفات و پاداشها به مشتریان برای ارسال نظرات و پیشنهادات میتواند تحریک کننده باشد. این کار باعث میشود که مشتریان بیشتر درگیر برند شما شوند و احتمال انتخاب مجدد خدمات و محصولات شما بیشتر شود.
- ارائه خدمات پس از فروش: با ارائه خدمات پس از فروش، میتوانید به مشتریان خود نشان دهید که از آنها مراقبت میکنید و به نظراتشان اهمیت میدهید، این کار باعث ایجاد رابطه طولانیمدت با مشتریان شما میشود.
9. افزایش کیفیت محصولات
هیچ موقع به این فکر نکنید که بازاریابی قوی ایرادهای محصول را تحت پوشش قرار میدهد. یک محصول ناقص مطمئنا عدم رضایت مشتری خواهد داشت. مشتریهای ناراضی معمولا نظر خود را در شبکههای اجتماعی با دوستان خود به اشتراک میگذارند. همچنین مشتریهای عصبانی پستهای انتقادی تندی منتشر میکنند و این روی سایر مشتریهای برند تأثیر میگذارد.
10. ارزش گذاری محصولات
قیمت، هزینهای است که مشتری برای خرید محصول پرداخت میکند و ارزش، چیزی است که مشتری بعد از خریدن محصول به دست میآورد. مشتریها لزوما سراغ ارزانترین اجناس نمیروند. ترجیحات مشتری هیچ ارتباطی با قیمت ندارد؛ بلکه به ارزشی بستگی دارد که بعد از خریدن محصول به دست میآورد و باعث رضایت مشتری میشود.
زمانی که مشتری از قیمت صحبت میکند؛ یعنی دوست دارد بیشتر در مورد ارزشهای محصول اطلاعات کسب کند. به همین دلیل زمانی که صحبت از گوشی هوشمند به میان میآید، به عقیدهی بسیاری از مردم برند اپل حرف اول را میزند. این شرکت در نیمهی چهارم سال 2018 حدود 78 درصد سود صنعت گوشی هوشمند را از آن خود کرد؛ درحالیکه سهم فروش آن از این بازار تنها 35 درصد بود.
مشتریها به این دلیل سراغ موبایلهای اپل میروند زیرا معتقدند محصولات این برند اگرچه گرانتر هستند اما ارزش بیشتری برایشان دارند. ارزشهای خاص و منحصربهفرد خود را بشناسید و روی تمام پلتفرمها اعمال کنید و تمام اعضای تیم آموزش بدهید و از آنها بخواهید در مورد این ویژگیها با مشتری صحبت کنند.
11. جلب اعتماد مشتریان برای افزایش فروش
پایداری و ثبات هم در زندگی شخصی و هم در دنیای کسبوکار ، اعتماد را بالا میبرد. محصولات و برندهای پایدار قابل اعتماد هستند و هر چیزی که قابل اعتماد باشد یعنی نگرانی در مورد آن وجود نخواهد داشت وباعث افزایش مشتری میشود. استفاده از لوگو یا پیغامهای متفاوت تبلیغاتی نشاندهندهی عدم ثبات برند است.
برندی که در هر شبکهی اجتماعی تصویر متفاوتی از خود به نمایش میگذارد به هیچ وجه از طرف مشتری قابل اعتماد نیست. به کارمندان یاد بدهید چگونه باید تجربهی خوبی برای مشتری رقم بزنند. این موضوع فقط به کارمندان پخش پشتیبانی مربوط نمیشود بلکه همه باید برای آن تلاش کنند تا اعتماد مشتری راجلب کنند.
12. مدیریت قوی
تصمیمات تجاری باید مطابق با چشم انداز کسب وکاری که راه اندازی شده است باشد. یک تصمیم اشتباه می تواند باعث عدم افزایش مشتری شود و افت تجارت را به همراه داشته باشد و شکست بخورد. بسیاری از مشاغل به دلیل مدیریت ضعیف شکست می خورند. نمایندگی نادرست ، مدیریت نامناسب کارمندان ، سوءاستفاده های مالی ، فرهنگ ناسالم ، پذیرش تغییر نکردن ، انتظار غیر منتظره؛ اینها فقط نمونه هایی از رهبری ضعیف است. در نتیجه شما باید مدیریت ارتباط با مشتری خوبی داشته باشید.
13. ساخت نیاز برای مشتری!
درک مشتری و آگاهی از آنچه نیاز دارند برای موفقیت در تجارت مهم است. برنامه ریزی بی فایده است اگر مشاغل با مشتریان ارتباط خود را از دست بدهند و نتوانند آنچه را که واقعاً به آن احتیاج دارند شناسایی کنند باعث عدم رضایت مشتری میشود.
درک رفتار خرید مشتری ، گرفتن بازخورد و انجام تحلیل روند رشد فروش ، به صاحبان مشاغل پاسخ سوالات زیر را می دهد.
- آیا آنها از محصولات یا خدمات فعلی شما راضی هستند؟
- آیا آنها درخواست ویژگی های بیشتری دارند؟ مزایای بیشتر؟
- آیا آنها هنوز هم محصولات شما را دوست دارند؟
پیدا کردن پاسخ این سؤالات به شما در بهبود علت کم شدن مشتری یا تغییر استراتژی های بازاریابی کمک می کند. بالاتر تکنیک هایی برای این که چگونه نیاز مشتری را شناسایی کنیم گفتیم؛ اما اینجا می خواهیم بگوییم که گاهی برای فروش بیشتر، نیاز است علاوه بر نیازسنجی، نیازسازی هم بکنید! اگر به خوبی معنی این مورد را نمی دانید، پیشنهاد می کنم سری به مقاله ایجاد نیاز در مشتری هم بزنید.
14. عملکرد ضعیف سیستم خدمات مشتری
هیچ چیز بیشتر از عملکرد ضعیف خدمات پشتیبانی نمیتواند مشتری را نسبت به برند دلسرد کند. خدمات پشتیبانی درواقع نمایندهی کسبوکار است. تحقیقات نشان داده است ۹۰ درصد مشتریهای ناراضی از تیم پشتیبانی، هرگز نارضایتی خود را با دیگر مسئولان برند مطرح نمیکنند و در عوض برند را برای همیشه ترک میکنند.
بنابراین کسب وکارهایی که به این موضوع اهمیت نمیدهند بدون شک تعداد زیادی از مشتریهای خود را از دست خواهند داد. به همین دلیل بسیاری از برندها در شبکههای اجتماعی حساب کاربری پشتیبانی از مشتری ساختهاند و خیلی سریع به سؤالات مشتری یا شکایتهایشان پاسخ میدهند.عواملی که مانع از حمایت و خدمترسانی به مشتری میشوند در نظر بگیرید و از این اطلاعات برای بهبود خدمات خود استفاده کنید. سه قانون طلایی خدمات پشتیبانی از مشتری عبارتاند از:
- سریع پاسخ دهید: بخش مهمی از حفظ رضایت مشتریان فعلی و حتی جذب خریداران جدید است و داشتن سرعت عمل در پشتیبانی از آنان بسیار موثر است.
- با مشتری بهخوبی رفتار کنید: احترام و نرمی را در برخورد با مشتری فراموش نکنید.
- از تیم پشتیبانی مشتریها حمایت کنید: منابع مورد نیاز و لازم را در اختیار تیم پشتیبانی قرار دهید تا آنها نیز برخورد خوبی با مشتری داشته باشند. حمایت از تیم پشتیبانی به معنای فراهم کردن امکانات فنی و اعتماد به آنها برای اخذ بهترین تصمیم است.
البته این کارها بیشتر وظیفه تیم پشتیبانی است که باید به خوبی آن ها را انجام دهد. در مقاله وظایف پشتیبانی فروش، تعداد بیشتری از این موارد را بیان کرده ایم که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید.
15. توجه به رضایت کارمندان
شاید تعجب کنید که چرا رضایت کارکنان برای بهبود رضایت مشتری و افزایش مشتری اهمیت دارد. بین رضایت مشتری و رضایت کارکنان ارتباط قوی وجود دارد . به طور طبیعی ، هر دو طرف می خواهند حس احترام و ارزش قائل شدن را دریافت کنند به کارمندان خود بصیرت بیشتری در مورد نتایج مثبت کار خود ببخشید. می توانید یک ابزار بازخورد را با بستر ارتباطی خود ادغام کنید تا نمایندگان خدمات شما بتوانند نظرات مشتری ، نظرات و رتبه بندی خدمات را بخوانند.
16. خداحافظی به یاد ماندنی
بیشتر کسب وکارها بر نحوه استقبال مشتریان تمرکز دارند ، اما تعداد کمی از آنها در مورد چگونگی دستیابی به خداحافظی خوب توجه می کنند . این مایه تاسف است زیرا “خداحافظی” خیلی بیشتر از سلام بر مشتری می ماند این نیز از روانشناسی جذب مشتری حمایت می شود و این مکانیسم روانشناختی (پایان اوج) نامیده می شود.
شما باید یک آئین نامه پشتیبانی از مشتری داشته باشید که چگونه نمایندگان شما باید مکالمات خود را با مشتریان خاتمه دهند. همیشه حتماً از مشتریان سؤال کنید که آیا مسئله ای که با آنها روبرو شده اند حل شده است یا خیر. نمایندگان خدمات مشتری باید مکالمه را تا حد امکان شخصی سازی کنند. همچنین ، آنها نباید به طور ناگهانی مکالمه را پایان دهند در عوض ، آنها باید اجازه دهند مشتری ابتدا این کار را انجام دهد.
17. دسترسی آسان
روش دیگر افزایش مشتری از طریق کاهش تلاش مشتری است. این بدان معناست که کاهش زمان و مشکلی که مشتریان می توانند برای دستیابی به شما داشته باشند. یک بخش پرسش و پاسخ جامع و کانالهای پشتیبانی کارآمد مانند چت زنده یا پیام رسان موبایل را ایجاد کنید. داشتن کانال های پشتیبانی سریع برای جلب رضایت مشتری ضروری است ، زیرا تضمین می کند که مشتریان شما راحتر به پاسخ خود میرسند.
18. توجه و تحلیل رقبا برای افزایش مشتری
ممکن است رقیب شما به تازگی محصولی جدید را با ویژگی های عالی عرضه کرده است وباعث رضایت مشتری شود ، اما شما هیچ تصوری از این مورد نداشتید. شما باید بدانید که چگونه رقیب شما همیشه حرکت می کند تا بتوانید سریعاً اقدام کنید و راهکارهایی را توسعه دهید که بتواند تجارت شما را در بازار حفظ کند.چطور با تحلیل رقبا درآمد خود را دو برابر کنیم؟ صوت زیر پاسخ این سوال را به شما خواهد داد.
19. عمل به وعده ها
عمل به وعده هایی که به مشتری می دهید تضمین کننده اعتبار شماست با اقدام نسبت به تعهداتی که به مشتری وعده داده اید ، میتوانید به راحتی اعتماد سازی کنید وباعث افزایش مشتری شده انتظارات مشتریان را مدیریت کنید هرگز وعده ای که توانایی عمل کردن آن را ندارید به زبان نیاورید.
عمل به وعدهها یکی از مهمترین عوامل در ایجاد اعتماد مشتریان به برند شما است. اگر به مشتریان وعدهای دادهاید، باید حتماً آن را عملی کنید. در غیر این صورت، اعتماد مشتریان به شما کاهش مییابد و شانس انتخاب مجدد خدمات یا محصولات شما به شدت کاهش مییابد. در ادامه چند روش برای عمل به وعدهها در بحث فروش را بررسی میکنیم:
- تعهد به وعدههای قابل انجام: در ابتدا، وعدههایی را به مشتریان ندهید که نمیتوانید آنها را انجام دهید. برای جلوگیری از این موضوع، بهتر است قبل از دادن هرگونه وعده، بررسی کنید که آیا میتوانید آن را به عمل بیاورید یا خیر.
- پیشبینی مسائل احتمالی: همیشه ممکن است موانعی در راه عمل به وعدهها پیش آید. برای جلوگیری از این مشکلات، بهتر است پیشبینی کنید که مشکلات احتمالی چیستند و چگونه میتوانید آنها را حل کنید.
- اعلام زمان تحویل دقیق: هنگامی که به مشتریان وعدهای دادید، باید زمان تحویل را به دقت اعلام کنید. اگر نمیتوانید به موعد تحویل برسید، باید از مشتریان پوزش خواهید و زمان تحویل جدید را اعلام کنید.
- ارتباط مداوم با مشتریان: ارتباط مداوم با مشتریان، میتواند به اطمینان آنها از تعهد شما نسبت به وعدهها کمک کند. با پیگیری وضعیت سفارش و موعد تحویل، مشتریان را آگاه کرده و خیالشان را آسوده کنید.
- ارائه پاداش برای وفاداری مشتریان: با ارائه تخفیفات، کارت هدیه و یا جایزه به مشتریان وفادار، ایجاد برنامه وفاداری مشتری و اعتماد بیشتر به برند شما را به همراه دارد.
با عمل به وعدههای خود، میتوانید اعتماد و رضایت مشتریان خود را افزایش داده و در نتیجه فروش خود را نیز افزایش دهید.
20. شبکه های اجتماعی، از مهمترین ابزارهای افزایش مشتری
شبکههای اجتماعی بهترین جایگاهی هستند که تعامل بین شما و مخاطب عادی که ممکن است مشتری شود، را برقرار میکند. این نکته را مورد توجه قرار دهید که نبودن در شبکههای اجتماعی بهتر از حضور داشتن بی کیفیت است. در اینکه کسب کارها در شبکههای اجتماعی باید حضور داشته باشند و این حضور هم باید چنان پررنگ و عمیق باشد، شکی نیست و یک امر الزامی است و یکی از زیر شاخههای بازاریابی اینترنتی است. اما گاهی مشاهده میکنیم حضور در این شبکه ها چنان غیر حرفه ای است که به جای ایجاد نیروی جاذبه در مخاطب، نیروی دافعه ایجاد میکند.
بهتری روش افزایش مشتری با هزینه کم
در پایان ویدئویی برای شما آماده کرده ایم که روشی فوق العاده برای افزایش مشتریان با کمترین هزینه ممکن را به شما آموزش می دهد که می توانید به خوبی از آن استفاده کنید.
سخن پایانی
با استفاده از تکنیکهای تضمینی افزایش مشتری، میتوانید تعداد مشتریان خود را افزایش داده و در نتیجه، فروش و درآمد خود را افزایش دهید. اما برای دستیابی به این هدف، باید به ارائه خدمات با کیفیت، تبلیغات موثر، ارتباط برقرار با مشتریان و بهبود تجربه کاربری تمرکز کنید.
سوالات متداول
چگونه میتوان برای مشتریان قبلی ارزش افزایی کرد؟
بهترین راه برای ارائه ارزش افزوده به مشتریان قبلی، ارائه خدمات بیشتر و بهبود تجربه کاربری آنها است. میتوانید با ارائه تخفیفهای ویژه، برگزاری رویدادهای ویژه، ارائه خدمات پس از فروش و ارتباط مستمر با مشتریان، آنها را به شما وفادار کنید.
چگونه میتوان مشتریان جدید جذب کرد؟
برای جذب مشتریان جدید، میتوانید از تبلیغات موثر استفاده کنید، در شبکههای اجتماعی فعالیت کنید، جوایز و تخفیفهای ویژه برای مشتریان جدید ارائه دهید و بهبود تجربه کاربری در وبسایت و اپلیکیشن خود را ارتقا دهید.
چگونه میتوان بهبود تجربه کاربری را به مشتریان ارائه داد؟
برای بهبود تجربه کاربری، باید اطمینان حاصل کنید که وبسایت و اپلیکیشن شما به راحتی قابل استفاده و قابل دسترس هستند. همچنین، باید به طراحی وبسایت و اپلیکیشن خود توجه کنید و از طرحی جذاب و کاربرپسند استفاده کنید. به علاوه، باید به ارائه خدمات پس از فروش و حل مشکلات مشتریان به صورت سریع و موثر توجه کنید.
2 پاسخ
سلام راهکارهاتون برای افزایش مشتری واقعا عالی بود. کاش یه سری راهکار افزایش فروش اینترنتی هم میگفتین داخلش
عالی بود استاد