0 تا 100 بازاریابی در اینستاگرام (instagram marketing)

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

امروزه شبکه‌های اجتماعی جایگاه خاصی در رونق کسب و کارها دارند. اینستاگرام به عنوان یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار جایگاه خاصی در این عرصه دارد. همانطور که میدانید اینستاگرام بستری برای فعالیت‌های متنوع است، فعالیت‌هایی که حتی شاید فکرش را هم نمی‌کنید. بنابراین این شبکه اجتماعی قدرتمند می‌تواند یک فرصت طلایی برای کسب درامد باشد. اما ما امروز اینجاییم تا درباره بازاریابی در اینستاگرام و نحوه کار با این اپلیکیشن آشنایی بیشتری پیدا کنیم. اینستاگرام و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟ برای یک بازاریابی موفق چه فاکتورهایی لازم است؟ پس حتماً تا پایان همراه ما باشید.

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ و چرا باید از آن استفاده کرد؟

قبل از هر چیز بهتر است برای درک دقیق‌تر موضوع با تعریف بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing) آشنا شویم. هنگامی که شما برای جذب مخاطب و مهم‌تر از آن استفاده مناسب از آن مخاطبان اقدامی در یک شبکه‌ی اجتماعی انجام بدهید عملا می‌توان گفت یک نوع بازاریابی انجام داده‌اید. این کار می‌تواند منجر به فروش یک محصول، جذب تبلیغات، ساخت یک اینفلوئنسر از خود یا هر چیز دیگری بشود اما تمام موارد ذکر شده می‌تواند بخشی از نتایج بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باشد. نکات بازاریابی و کسب درآمد در اینستاگرام هم از این قواعد مستثنی نیست و بازاریابی اینستاگرام هم زیر چتر تعریف بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا همان سوشیال مدیا مارکتینگ می‌گنجد.

اگر بخواهیم دلایل استفاده از این اپلیکشن نامدار را در جهت تبلیغ کسب و کارمان نام ببریم می‌توانیم موارد زیادی را در نظر بگیریم؛ اما شاید یکی از مهمترین موارد صرفه‌جویی بزرگی است که در هزینه‌ها وجود دارد. به عنوان مثال شما دیگر نیازی به داشتن یک مکان(مغازه) برای استراتژی فروش محصولاتتان نیستید. این به این معناست که در واقع از پرداخت هزینه‌ی بزرگی برای خرید یا اجاره مغازه معاف هستید.چگونه در اینستاگرام پیشرفت کنم؟ ویدیو زیر به شما راهکار هایی رو پیشنهاد میدهد.

 

این را فراموش نکنید که با حضور در شبکه‌های اجتماعی گستره بیشتری از افراد احتمال ارتباط با شما را دارند و این یعنی یک امتیاز بسیار بزرگ! اگر بخواهیم دلایل استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام را شرح دهیم در این چند خط نمی‌گنجد. در هر صورت مطمئن باشید با نقل مکان خیلی از کسب و کارها و بازاریابی سنتی به فضای اینترنت استفاده از سوشیال مدیا در دنیای امروز منطقی‌ترین کار خواهد بود.

انتخاب مسیر تعیین‌کننده‌ترین کار ممکن!
بی‌شک انتخاب راه درست اولین کار برای تشخیص اقدامات بعدی خواهد بود. تا زمانی که آشکار نباشد چه برنامه‌ای برای فعالیت در اینستاگرام دارید نمی‌توانید مهره‌های خود را در جای درستی قرار دهید. روش کسب درامد، استراتژی بازاریابی اینستاگرام و موارد این چنینی بدون تعیین مسیر اولیه غیرقابل تشخیص‌اند.

آموزش صفر تا صد بازاریابی در اینستاگرام

پست اینستاگرام جزو اصلی ترین قسمت شبکه اینستاگرام محسوب می شود و روزانه تعداد زیادی پست در اینستاگرام فرستاده می شود  در مقاله”پست گذاشتن در اینستاگرام” نکاتی را در مورد پست گذاشتن قرار دادیم که بهتون پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید

اینفلوئنسر شوید

شاید فکر کنید این ایده خیلی جالب نباشد اما ما به شما ثابت خواهیم کرد که اشتباه می‌کنید! اگر چرخی در اینستاگرام زده باشید با پیج‌های پربازدیدی روبرو می‌شوید که هویت مشخصی دارند؛ پیج‌هایی که متعلق به افراد حقیقی‌اند و در عین حال دنبال‌کنندگان زیادی دارند. دقیقا همین افراد به نوعی اینفلوئنسر هستند. افرادی که در حرفه خود با فعالیت‌هایشان موفق به جذب مخاطب شده‌اند و از این طریق تبدیل به یک برند شده‌اند.

اینفلوئنسرها راه‌های کسب درامد متفاوتی دارند:برخی به‌واسطه شهرتی که کسب کرده‌اند کسب و کار خود را بالا می‌کشند، برخی کسب و کار مستقلی ندارند اما با استفاده از تبلیغات و موارد این چنینی کسب درامد بالایی دارند و برخی دیگر با توجه به این که تبدیل به یک برند شده‌اند موفق به دریافت پیشنهادات شغلی شده‌اند. به عنوان مثال یک برنامه‌نویس که تبدیل به یک اینفلوئنسر مارکتینگ شده با توجه به سطح توانایی‌هایی که از خود نشان داده جذب شرکت‌های معتبر و شناخته شده‌ی نرم افزاری شده.

 

Content production

فروشگاه آنلاین بسازید

شک نکنید که اینستاگرام بستر مناسبی برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی است. این پلتفرم با امکاناتی که در اختیار کاربران می‌گذارد حاشیه امنی برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین فراهم می‌سازد. اگر به اطرافتان با دقت نگاه کنید کمتر کسی را می‌بینید که به اینستاگرام و فضای مجازی اعتیاد نداشته باشند. این مسلم است که از هر رده سنی و از هر نوع قشری از افراد که فکرش را بکنید می‌توانید کاربرانی در اینستاگرام بیابید. نتیجه این مسئله به مشخص می‌کند فعالیت شما در این پلتفرم، صرف نظر از کالایی که می‌خواهید به فروش برسانید، بیهوده نیست به شرطی که همه اصول لازم برای بازاریابی را رعایت کنید. برای ساخت و مدیریت یک فروشگاه آنلاین موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

استراتژی بازاریابی اینستاگرام

سایز پست و استوری اینستاگرام مطابق با استاندارد های روز دنیا طراحی شده است و کاربران اینستاگرام باید تصاویر خود را طبق اندازه مشخص شده در برنامه ارسال کنند در مقاله “سایز دقیق پست و استوری اینستاگرام” نکاتی را در مورد سایز پست و استوری قرار دادیم که بهتون پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید

    • کمپین‌های تبلیغاتی کلید کسب درامد

      کمپین‌های تبلیغاتی راه نجاتی برای کسب و کارهایی با درامد پایین هستند. بهتر است برای جلب توجه مشتریان خود قیمت‌ها را در بازه‌ای کاهش دهید یا به ازای خرید محصول یا محصولاتی توسط مشتریان به آنها هدیه(اشانتیون) دهید. به عنوان مثال اگر یک فروشگاه آنلاین لباس دارید و فروش محصولاتتان کاهش یافته کمپین‌های مختلف به مناسبت‌های مختلف برگذار کنید. فرضا در سالروز تولد فروشگاهتان به مشتریانتان تخفیف دهید. با انجام کمپین مارکتینگ نه تنها باعث افزایش درامد و فروش محصولاتتان می‌شوید که در جذب مشتریان جدید هم موفق خواهید بود.چگونه از اینستاگرام درآمد میلیونی داشته باشیم؟ ویدیو زیر به شما این کار را آموزش میدهد.

  • تولید محتوا مهره گم شده‌ی کسب و کارها

    تولید محتوا همان مهره‌ی گمشده‌ای است که مارکترها آن را پیدا نمی‌کنند. بیزینس‌هایی هستند که بدون تولید محتوا موفقیت‌هایی بدست می‌آورند اما شاید به جرعت بتوان گفت بیشتر کسب و کارهای شکست خورده ضعفشان در همین قسمت است. تولید محتوا می‌تواند همه چیز را برای شما تغییر دهد. اگر شما یک کارگاه تولید وسایل چوبی دارید و نمیتوانید محصولات چوبی خود را بفروشید. شاید در همین بخش اشتباه کردید. نوشتن اطلاعات مناسب درباره انواع محصولات چوبی و روند تهیه آنها مخاطبین زیادی را به صفحه‌تان هدایت می‌کند.

 

influencer

  • ارتباط با مشتریان

    نوع رابطه‌ای که با مشتریانتان برقرار می‌کنید ارتباط مستقیمی با حفظ آنها دارد. اگر افرادی که پیش از این از شما چندین محصول خریداری کرده‌اند یا دست کم افراد دیگری را برای آشنایی با کارتان معرفی کرده‌اند از شما رفتار اشتباهی ببینند باید منتظر از دست دادن آنها باشید. پس در روابطتان با مشتریان ثابت دقت کنید.

  • تبلیغات بخشی که نباید از آن غافل شوید

    تبلیغات مهمترین نقش را در معرفیتان به دیگران برعهده دارد. در ساخت تبلیغات خود مراقب باشید تبلیغاتی که محتواهای غیرعقلانی و به دور از واقعیت برای جذب مخاطب به کار می‌برند شکست بزرگی در کسب اعتبار متحمل می‌شوند پس ساخت یک تبلیغ خلاقانه را جدی بگیرید.مثلث تبلیغات را در صوت زیر به شما آموزش داده ایم.

    به زمان انتشار تبلیغ، میزان سرمایه‌گذاریتان بر روی این بخش و پراکندگی انتشار آن دقت کنید. اهمیت زمان انتشار تبلیغ زمانی مشخص می‌شود که شما در ساعاتی آن را منتشر کنید که بیشترین بازدید را به خود جذب کند با همین ترفند نصف راه را رفته‌اید.
    دقت کنید که مقدار سرمایه‌ای که برای تبلیغات می‌خواهید صرف کنید معقولانه و با بقیه بخش‌ها متوازن باشد. پراکندگی تبلیغات یکی از همان نکاتی است که اعتبار بیزینس شما را یک شبه به باد می‌دهد! تبلیغات بیش از اندازه در یک بازه زمانی و در یک پیج یا کانال باعث عصبانیت کاربران و بدبینی انها نسبت به شما خواهد شد.

کتاب بازاریابی اینستاگرام

تغییر لوگو اینستاگرام طبق اهداف خاصی انجام می شود و هرچند وقت یکبار اینستاگرام لوگو اصلی برنامه را تغییر می دهد در مقاله”آموزش تغییر لوگو اینستاگرام” در مورد انواع لوگو و دلایل تغییر لوگو صحبت کردیم که بهتون پیشنهاد می کنم مطالعه کنید

یک شطرنج باز بدون برنامه عملا از پیش باخته است. حواستان به داشتن برنامه منطقی برای استراتژی بازاریابی اینستاگرام باشد.
برای اینکه ببینید راه دارید درست طی می‌کنید یا نه به نقشه نگاه کنید! بله! نقشه راه همان آمار و ارقامی هستند که باید توجه ویژه‌ای به آنها داشته باشید. یقین داشته باشید که اعداد هیچگاه دروغ نمی‌گویند. آمار بازدیدها لایک‌ها کامنت‌ها و… را مکررا چک کنید.

استراتژی را از یاد نبرید

 

📢 راهکارهای حرفه‌ای بازاریابی در اینستاگرام

در دنیای دیجیتال امروز، اینستاگرام به یکی از تأثیرگذارترین ابزارهای بازاریابی تبدیل شده است. این پلتفرم، با بیش از یک میلیارد کاربر فعال، بستری بی‌نظیر برای کسب‌وکارها فراهم کرده تا بتوانند محصولات و خدمات خود را به شیوه‌ای جذاب و حرفه‌ای معرفی کنند.

در این مقاله، شما با استراتژی‌های بازاریابی در اینستاگرام آشنا خواهید شد که می‌توانند به رشد پیج، افزایش فالوورها و در نهایت، افزایش فروش و درآمد کمک کنند. اگر قصد دارید در بازاریابی اینستاگرامی موفق شوید، روش‌های زیر را با دقت مطالعه کنید.

🎯 تبلیغات بازدیدی – روشی کم‌هزینه و هدفمند برای افزایش فالوور

تبلیغات بازدیدی یکی از روش‌های محبوب برای افزایش فالوور واقعی و هدفمند در اینستاگرام است. در این روش، هزینه تبلیغات شما فقط بر اساس تعداد بازدیدها محاسبه می‌شود، نه بر اساس تعداد لایک، کامنت یا کلیک!

🔍 تبلیغات بازدیدی چگونه کار می‌کند؟

در این روش، تبلیغ شما در پیج‌های پربازدید و مرتبط با حوزه کاری‌تان نمایش داده می‌شود. این تبلیغ می‌تواند به‌صورت پست یا استوری باشد. کاربران اینستاگرام تبلیغ شما را مشاهده کرده و در صورتی که به محتوای شما علاقه‌مند باشند، به پیج شما مراجعه و آن را دنبال می‌کنند.

📌 مزایای تبلیغات بازدیدی:

هزینه کنترل‌شده: شما تنها برای هر 1000 بازدید، هزینه پرداخت می‌کنید، نه بیشتر!
افزایش آگاهی از برند: تبلیغات شما در پیج‌های مرتبط، باعث می‌شود که نام برندتان در ذهن کاربران حک شود.
هدف‌گیری دقیق کاربران: می‌توانید پیج‌هایی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با مخاطبان هدف شما دارند.
افزایش تعامل پیج: تبلیغات بازدیدی علاوه بر افزایش فالوور، می‌تواند نرخ تعامل پیج شما را نیز افزایش دهد.

💡 نکته طلایی: برای اجرای موفق تبلیغات بازدیدی، حتماً محتوای تبلیغاتی خود را جذاب و حرفه‌ای طراحی کنید تا کاربران بیشتری را به خود جذب کنید.

🤩 تبلیغ توسط اینفلوئنسرها – استفاده از قدرت افراد تأثیرگذار

یکی از قوی‌ترین روش‌های بازاریابی در اینستاگرام، اینفلوئنسر مارکتینگ است. در این روش، شما از افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسرها) در حوزه کاری خود برای تبلیغ برند، محصول یا خدماتتان استفاده می‌کنید.

🔍 چرا تبلیغات اینفلوئنسری مؤثر است؟

اینفلوئنسرها به دلیل داشتن اعتماد و ارتباط نزدیک با فالوورهای خود، می‌توانند تأثیر زیادی بر روی تصمیم‌گیری خرید کاربران بگذارند. هنگامی که یک اینفلوئنسر محصول شما را معرفی می‌کند، فالوورهای او احساس می‌کنند که یک دوست مورد اعتماد، محصول را به آن‌ها پیشنهاد داده است، نه یک تبلیغ تجاری!

📌 چگونه اینفلوئنسر مناسب را پیدا کنیم؟

مرتبط بودن اینفلوئنسر با کسب‌وکار شما: حتماً اینفلوئنسرهایی را انتخاب کنید که محتوای آن‌ها با محصولات یا خدمات شما همخوانی دارد.
بررسی نرخ تعامل (Engagement Rate): تعداد فالوور مهم است، اما میزان تعامل (لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری) تأثیر بیشتری در موفقیت تبلیغ دارد.
مشاهده سوابق تبلیغاتی اینفلوئنسر: بررسی کنید که تبلیغات قبلی اینفلوئنسر چه بازخوردی داشته است.

💡 نکته طلایی: برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه، می‌توانید از پلتفرم‌های اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید که لیستی از اینفلوئنسرها به همراه تعرفه تبلیغات آن‌ها را ارائه می‌دهند.

🏆 برگزاری مسابقات اینستاگرامی – راهی هوشمندانه برای افزایش فالوور و تعامل

یکی از بهترین راه‌های افزایش تعامل کاربران و جذب فالوورهای جدید، برگزاری مسابقات و چالش‌های اینستاگرامی است. در این روش، شما یک مسابقه یا چالش طراحی کرده و از کاربران می‌خواهید که برای شرکت در آن، شرایط خاصی را انجام دهند.

📌 ایده‌هایی برای مسابقات اینستاگرامی:

لایک و کامنت بگذارید و برنده شوید: کاربران باید پست خاصی را لایک کنند و در کامنت‌ها دوستان خود را تگ کنند.
بهترین عکس یا ویدیو را ارسال کنید: کاربران عکس یا ویدیویی مرتبط با برند شما را در پیج خود منتشر می‌کنند و از هشتگ مخصوص مسابقه استفاده می‌کنند.
سوال بپرسید و پاسخ بگیرید: سوالی مطرح کنید و از کاربران بخواهید که جواب‌های خلاقانه بدهند.

💡 نکته طلایی: حتماً یک جایزه ارزشمند در نظر بگیرید تا انگیزه شرکت‌کنندگان بیشتر شود.

📢 برگزاری لایو

لایو اینستاگرام یکی از تأثیرگذارترین ابزارها برای تعامل با مخاطبان و افزایش اعتماد آن‌ها است. با استفاده از لایو، شما می‌توانید محصول یا خدمات خود را معرفی کنید، به سوالات کاربران پاسخ دهید و پیشنهادهای ویژه ارائه دهید.

📌 ایده‌هایی برای لایو اینستاگرام:

معرفی محصولات جدید و دمو زنده – محصولات جدید خود را به‌صورت زنده معرفی کنید.
پرسش و پاسخ با فالوورها – به سوالات کاربران پاسخ دهید تا ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کنید.
میزبانی از یک مهمان ویژه – با دعوت از یک اینفلوئنسر یا متخصص در حوزه کاری خود، جذابیت لایو را افزایش دهید.

💡 نکته طلایی: حتماً قبل از اجرای لایو، اطلاع‌رسانی کنید تا بیشترین تعداد بیننده را جذب کنید.

🌐 ارتباط اینستاگرام مارکتینگ و وب‌سایت

بازاریابی دیجیتال امروزه بیش از هر زمان دیگری به هم‌پیوندی ابزارهای مختلف وابسته است. در این میان، اینستاگرام مارکتینگ و وب‌سایت دو رکن اصلی برای موفقیت هر کسب‌وکاری محسوب می‌شوند. اگر کسب‌وکار شما در اینستاگرام فعال است، اما هنوز وب‌سایت حرفه‌ای ندارید، بدون شک فرصت‌های بزرگی را از دست می‌دهید. در ادامه، بررسی می‌کنیم که چگونه اینستاگرام و وب‌سایت می‌توانند به‌صورت مکمل در کنار یکدیگر، میزان فروش، اعتبار و تعامل کاربران را افزایش دهند.

نکات طلایی برای رشد کسب‌وکار

اینستاگرام از سال ۲۰۱۰ وارد دنیای دیجیتال شد و ابتدا بیشتر جنبه تفریحی و سرگرمی داشت. اما با گذشت زمان، این پلتفرم به یکی از قوی‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال تبدیل شد. امروزه بسیاری از برندها و کسب‌وکارها از اینستاگرام برای افزایش آگاهی از برند، جذب مشتریان جدید و فروش محصولات استفاده می‌کنند.

استفاده از هشتگ‌ها برای افزایش دیده‌شدن:

هشتگ‌ها یکی از ابزارهای قدرتمند برای جلب توجه در اینستاگرام و بهبود عملکرد بازاریابی شما هستند. در هر پست اینستاگرام می‌توانید تا ۳۰ هشتگ مختلف اضافه کنید، اما لازم نیست حتماً از تمامی این ۳۰ هشتگ استفاده کنید. استفاده بیش از حد از هشتگ‌ها ممکن است باعث کاهش کیفیت پست‌های شما شود. توصیه می‌شود برای هر پست بین ۵ تا ۹ هشتگ استفاده کنید. همچنین، حتماً دقت کنید که هشتگ‌ها مرتبط با کسب و کار و محتوای شما باشند. به هیچ عنوان از هشتگ‌های عمومی و بی‌ربط مثل #فالوکن و #لایک_کن استفاده نکنید زیرا این هشتگ‌ها هیچ کمکی به پیشرفت شما نخواهند کرد. علاوه بر این، توجه داشته باشید که هشتگ‌ها را در قسمت‌های پایانی کپشن یا در بخش‌های خاصی از آن بنویسید تا ظاهر پست شما مرتب و جذاب باشد.

ایجاد تعامل و افزایش Engagement در اینستاگرام:

تعامل با مخاطبان یکی از ارکان اصلی موفقیت در اینستاگرام است. انگیجمنت (Engagement) در واقع به تعاملات کاربران با محتوای شما اشاره دارد و می‌تواند شامل فالو کردن شما، ارسال پست شما به دیگران، لایک کردن یا نوشتن نظر باشد. اگر پست‌های شما به شکلی طراحی شوند که کاربران تمایل به تعامل داشته باشند، می‌توانید شاهد افزایش فالوور و درگیر شدن بیشتر مخاطبان باشید. به همین دلیل لازم است که به نظرات کاربران پاسخ دهید و به صورت فعال در پست‌های دیگران شرکت کنید. علاوه بر این، اگر کسی شما را در استوری یا پست خود تگ کرد، حتماً با او تعامل داشته باشید و حتی می‌توانید نظرات او را به اشتراک بگذارید تا دیگران هم تشویق شوند با شما تعامل کنند. ایجاد این نوع تعاملات به شما کمک می‌کند تا ارتباط بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنید و اعتبار بیشتری کسب کنید.

استفاده مؤثر از استوری‌ها برای بازاریابی:

استوری‌های اینستاگرام به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای ایجاد ارتباط نزدیک‌تر با فالوورهای شما عمل می‌کنند. استوری‌ها به دلیل مدت زمان محدود ۲۴ ساعته، فرصتی عالی برای انتقال پیام‌های فوری و ایجاد تعامل بیشتر با کاربران هستند. شما می‌توانید در استوری‌ها محتواهای مختلفی از جمله داستان‌های برند خود، پشت‌صحنه کارهای روزمره، یا معرفی محصولات جدید را به اشتراک بگذارید. به یاد داشته باشید که استوری‌ها نباید صرفاً تبلیغاتی باشند؛ بلکه می‌توانید از استوری‌های خود برای آموزش و ارائه ارزش‌های اضافی به فالوورهای خود نیز استفاده کنید. همچنین استفاده از “CTA” (دعوت به عمل) در استوری‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد، به‌ویژه اگر شما قصد دارید کاربران را به لینک‌های خاصی هدایت کنید یا از آنها بخواهید اقدام خاصی انجام دهند.

استفاده از هایلایت‌ها برای برندسازی و نمایش استوری‌های ارزشمند:

هایلایت‌ها یکی از ویژگی‌های خاص اینستاگرام هستند که به شما امکان می‌دهند استوری‌های ارزشمند خود را برای مدت زمان طولانی‌تر از ۲۴ ساعت نگهداری کنید. این قابلیت به شما کمک می‌کند که محتواهای مهم یا استوری‌هایی که می‌خواهید فالوورهای جدید شما ببینند، در دسترس قرار دهید. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک هایلایت برای معرفی برند خود ایجاد کنید یا یک هایلایت اختصاصی برای محصولات یا خدمات خود ترتیب دهید. با ایجاد هایلایت‌های مختلف، شما می‌توانید محتوای متنوع و جذاب را به صورت دسته‌بندی‌شده و منظم برای بازدیدکنندگان فراهم کنید. همچنین این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که استوری‌های موفق و پرطرفدار خود را دوباره در معرض دید قرار دهید و به‌این‌ترتیب برند خود را به شکلی مؤثرتر معرفی کنید.

از یک حساب بیزنسی (Business Account) استفاده کنید:

اگر هنوز از حساب شخصی در اینستاگرام استفاده می‌کنید، بهتر است هرچه سریع‌تر آن را به یک حساب بیزنسی تبدیل کنید. حساب‌های بیزنسی امکانات ویژه‌ای دارند که به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا استراتژی بازاریابی خود را بهینه کنند.

اهداف خود را به‌صورت دقیق مشخص کنید:

هر استراتژی موفق در بازاریابی، بر پایه اهداف روشن و مشخص بنا شده است. شما باید بدانید که چرا از اینستاگرام استفاده می‌کنید و به دنبال چه نتیجه‌ای هستید؟

برخی از اهداف رایج در اینستاگرام عبارتند از:

🎯 افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness) 🎯 جذب مشتریان جدید و افزایش نرخ تبدیل (Lead Generation) 🎯 فروش محصولات و خدمات (Sales Growth) 🎯 تعامل بیشتر با کاربران و افزایش نرخ وفاداری

با مشخص کردن اهداف خود، می‌توانید استراتژی مناسب را تدوین کرده و نتایج بهتری کسب کنید.

پروفایل خود را بهینه کنید:

اولین چیزی که کاربران هنگام ورود به صفحه شما می‌بینند، پروفایل شما است. بنابراین باید مطمئن شوید که پروفایل شما جذاب، حرفه‌ای و متناسب با برندتان است.

  • نام کاربری: (Username) نامی ساده، قابل جستجو و مرتبط با برند انتخاب کنید.
  • نام نمایش (Name): کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار را در این قسمت استفاده کنید.
  • بیوگرافی (Bio): در ۱۵۰ کاراکتر، هویت برند خود را معرفی کنید.
  • لینک وب‌سایت: لینک وب‌سایت یا صفحه‌ای از محصولات را در بیو قرار دهید.
  • دسته‌بندی (Category): نوع کسب‌وکار خود را مشخص کنید.
  • دکمه‌های تماس (CTA Buttons): شماره تماس، ایمیل و آدرس را برای ارتباط مستقیم با کاربران اضافه کنید.

محتوای تصویری حرفه‌ای تولید کنید:

اینستاگرام یک پلتفرم بصری است و موفقیت شما در گرو کیفیت تصاویر و ویدیوهای شما خواهد بود. برای تولید محتوای تصویری جذاب، به نکات زیر توجه کنید:

📸 نورپردازی مناسب: تصاویر روشن و باکیفیت بگیرید.

📸 استفاده از رنگ‌های برند: یک هویت بصری یکپارچه ایجاد کنید.

📸 استفاده از قالب‌های مشخص: محتوای شما باید یک سبک منسجم داشته باشد.

📸 استفاده از ویدیوهای جذاب: ویدیوها تعامل بیشتری نسبت به تصاویر دارند..

کپشن‌های جذاب بنویسید:

هرچند اینستاگرام یک پلتفرم بصری است، اما کپشن‌های خوب می‌توانند تأثیر زیادی در تعامل کاربران داشته باشند. در نوشتن کپشن، به نکات زیر توجه کنید:

✍️ دو خط اول را جذاب بنویسید تا کاربر را ترغیب به خواندن ادامه کپشن کنید

✍️ لحن برند را حفظ کنید و از زبان ساده و دوستانه استفاده کنید.

✍️ از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید تا محتوای شما بیشتر دیده شود.

✍️ کال تو اکشن (CTA) قرار دهید تا کاربران را به تعامل تشویق کنید..

سخن پایانی

باید تمام این موارد را به یاد داشته باشید تا بتوانید یک بیزینس موفق را مدیریت کنید. این مطالب کمک زیادی به شما برای انتخاب راهتان می‌کنند اما کامل نیستند. در نتیجه شما باید بدنبال منابع و مطالب دیگر در این حوزه باشید. منابعی با موضوع کتاب بازاریابی اینستاگرام pdf بازاریابی اینستاگرام، بازاریابی اینستاگرام ، هشتگ های پربازدید فارسی در اینستاگرام یا حتی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی سوژه مناسبی برای بالا بردن اطلاعاتتان خواهد بود.

سوالات متداول

بازاریابی اینستاگرام را از کجا باید شروع کرد؟

در قدم اول، باید هدف و جامعه مخاطبان را مشخص کرد. ببینید قرار است با استفاده از اینستاگرام به کجا برسید و مخاطب‌های اصلی شما چقدر در اینستاگرام فعالیت دارند. سپس یک پیج بیزنسی اینستاگرام بسازید. پروفایل مناسبی را تهیه کنید و تولید محتوای مستمر را آغاز نمایید.

چطور می‌توانم در اینستاگرام مارکتینگ موفق شوم؟

ترفندهای زیادی برای موفقیت در اینستاگرام وجود دارند. انتشار منظم محتوای باکیفیت، تعامل داشتن با کاربرها، پاسخ دادن سریع و مودبانه در دایرکت و کامنت، استفاده از تمام امکانات اینستاگرام (IGTV و استوری در کنار پست) و استفاده از موشن گرافیک و اینفوگرافیک از جمله راه‌هایی هستند که سبب می‌شوند سریع‌تر در اینستاگرام به موفقیت برسید.

5/5 - (3 امتیاز)
همچنین بخوانید:  تاثیر CRM در کسب و کار و فروش
تصویر تیم تحریریه خودساخته
تیم تحریریه خودساخته

ما در تیم خودساخته تمام تلاشمان را برای آماده سازی بهترین مطالب میکنیم تا شما عزیزان با محتواهای ما بتوانید سواد و دانش خود را بهبود دهید

آیا دوست دارید فقط با یک پیج از اینستاگرام به درآمد ۳۰ میلیونی برسید؟!

دکتر کاویانی، کارآفرین سریالی، موسس کارخانه مبلمان دکولایف و مجموعه توسعه کسب‌وکار خودساخته و چندین بیزینس موفق، در یک جلسه آموزشی رایگان ، مسیر کسب درآمد از اینستا را به شما آموزش میدهند. تا کنون صدها نفر از دانشجویان دکتر کاویانی با همین فرمول درآمدزایی اینستاگرامی به آزادی مالی رسیدند.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

هدایا و رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

2 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    واقعا ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام که گفتین فوق العاده بود. خیلی میشه ازشون استفاده کرد. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود

آیا می‌خواهید درآمد بیزینس خود را ۳ برابر کنید؟

برای دریافت آموزش رایگان بیزینس پولساز دکتر کاویانی روی دکمه دریافت دوره بزنید