آموزش جامع بازاریابی پیامکی

انواع بازاریابی پیامکی

یکی از روش های موثر اما کم هزینه در صنعت بازاریابی ، اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی است که بازده خوبی را از خود نشان داده است . با کمک این روش می توان مخاطبین را از رویدادها ، حراجی ها و تخفیفات و اخبار آگاه نمود. این نوع روش بازاریابی در چند سال اخیر به مرور زمان جای ایمیل مارکتینگ را گرفته و به دلیل این که مردم بیشتری نسبت به آن علاقه نشان می دهند، رونق بیشتری نیز پیدا کرده است. در ادامه این محتوا قصد داریم به طور کامل این روش بازاریابی را بررسی کنیم که پیشنهاد می کنم حتماً تا پایان همراه ما باشید.

بازاریابی پیامکی در ایران

در ایران استفاده از بازاریابی پیامکی رونق خاص خود را دارد زیرا با وجود هزینه ی اندکی که برای این کار صورت می پذیرد ، بازخورد مناسبی را دریافت خواهد کرد و در مقایسه با دیگر ابزار بازاریابی به خوبی می تواند مشتری را جذب نموده و فروش را افزایش دهد .

این نوع بازاریابی در مقایسه با ابزارهایی مانند آگهی تلویزیونی و یا بیلبورد هزینه ای بسیار پایین داشته اما توانسته است تاثیر ویژه ای را ایجاد نماید.

هنگامی که احساس می کنید برای فروش بیشتر در کسب و کارتان نیاز به تبلیغات پیامکی دارید باید به خوبی به خاطر داشته باشید که تنها چند لحظه ی بسیار کوتاه فرصت در اختیار شما قرار می گیرد که با پیامک ارسال شده مخاطب خود را جذب نموده و او را ترغیب به تماس با کسب و کارتان کنید یا آن که پیام شما توسط مخاطب پاک شود .

این نکته ی بسیار مهمی است که متن پیامک به شکلی نوشته شود که بتواند مخاطب را برای تماس تشویق نماید. راه های بسیاری وجود دارد که می توان با ارائه ی پیشنهاداتی عالی مخاطب را جذب نمود و آن ها را به مشتری تبدیل کرده و فروشی موفق را ایجاد نمود.

SMS marketing in Iran

بررسی آمار

خوب است بدانید که مطابق آمار بدست آمده چهل درصد از درآمد کسب و کارها از مشتریان وفادار آن ها نشات می گیرد این یکی از نکات مهم و کلیدی است که بتوانید مشتریانی را که اکنون دارید به یک مشتری وفادار تبدیل نموده و از طرفی در صدد جذب مشتریان جدید باشید تا همزمان بتوانید کسب و کار خود را توسعه و رشد کسب و کار دهید . در این میان بازاریابی پیامکی می تواند به عنوان یک راه کار مناسب در این خصوص شما را یاری نماید.

به خاطر داشته باشید با دانستن نکات مهم در مورد کمپین اس ام اس مارکتینگ به خوبی خواهید توانست از ابزاری ساده و کم هزینه، به روش و راهکاری موثر در بازار یابی دست یافته و از آن بهترین نتیجه را دریافت نمایید . در اینجا می خواهیم آموزش بازاریابی پیامکی را ارائه داده تا سهمی در رشد و گسترش کسب و کارها داشته باشیم.

مزایا و مشخصات بازاریابی پیامکی موفق

مزایا و مشخصات بازاریابی پیامکی موفق

با توجه به روند رو به رشد تکنولوژی و استفاده گسترده افراد از تلفن همراه، اس ام اس مارکتینگ به عنوان یکی از روش‌های موثر تبلیغاتی در دنیای دیجیتال شناخته شده است. در ادامه به برخی از مزایای این روش تبلیغاتی اشاره می‌کنیم:

  • هزینه کمتر: هزینه ارسال پیامک در مقایسه با روش‌های تبلیغاتی دیگر همچون تلویزیون، رادیو و تبلیغات چاپی به طور قابل توجهی کمتر است. به علاوه، بسیاری از شرکت‌های خدمات پیامکی، قابلیت ارسال پیامک بر اساس تعرفه‌های مناسب و بسته‌های جذاب را ارائه می‌کنند.
  • دسترسی آسان: با توجه به اینکه بیشتر مخاطبان از تلفن همراه استفاده می‌کنند، ارسال پیامک به راحتی در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. همچنین، این روش کسب درآمد از تبلیغات به شما این امکان را می‌دهد تا به سرعت و به راحتی با مخاطبان خود در ارتباط باشید و به آنها پاسخ دهید.
  • ایجاد تعامل: با ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، مخاطبان با شما در ارتباط هستند و می‌توانید با آنها در ارتباط باشید و به سوالاتشان پاسخ دهید. این باعث افزایش تعامل مشتریان با شما و افزایش حس اعتماد آنها به برند شما می‌شود.
  • قابلیت شخصی‌سازی: با استفاده از نام مخاطب در پیامک، می‌توانید رابطه شخصی‌تری با او برقرار کنید و احتمالاً او را به خرید محصول یا استفاده از خدمات شما تشویق کنید. همچنین، می‌توانید با استفاده از اطلاعاتی که در مورد مخاطبان دارید، پیامک‌ها را بر اساس نیاز و علاقه آنها شخصی‌سازی کنید.
  • افزایش فروش: این روش می‌تواند به افزایش فروش شما کمک کند زیرا با ارسال پیامک‌هایی که به محصول یا خدمت شما اشاره دارند، مخاطبان به خرید این محصول یا خدمت تشویق می‌شوند. همچنین، با استفاده از تکنیک‌هایی همچون ارسال پیامک‌های تخفیف، می‌توانیدافزایش فروش خود را بهبود بخشید.

 

sales increase

  • انعطاف‌پذیری: در اس ام اس مارکتینگ، شما می‌توانید به سادگی بسته‌هایی برای ارسال پیامک خود انتخاب کنید و آنها را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. همچنین، با ارسال پیامک به مخاطبان در زمان مناسب و به موقع، می‌توانید به انعطاف‌پذیری بیشتری در برنامه‌ریزی تبلیغات خود دست یابید.
  • افزایش شناخت برند: ارسال پیامک به مخاطبان، به شما امکان می‌دهد تا برند خود را بهتر معرفی کنید و آنها را با محصولات و خدمات شما آشنا کنید. با ارسال پیامک‌های مختلف، می‌توانید از مخاطبان خود برای بهبود شناخت برند خود استفاده کنید.
  • ارتباط مستقیم: با ارسال پیامک، شما می‌توانید به طور مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و به سوالاتشان پاسخ دهید. این باعث افزایش تعامل مشتریان با شما و افزایش حس اعتماد آنها به برند شما می‌شود.
  • اطلاع‌رسانی سریع: با ارسال پیامک، می‌توانید به سرعت و به راحتی اطلاعات مهم را به مخاطبان خود اطلاع‌رسانی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید به مخاطبان خود اطلاع دهید که محصول جدیدی را به فروش گذاشته‌اید یا برای آنها تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته‌اید.
  • افزایش اثربخشی تبلیغات: با استفاده از اس ام اس مارکتینگ، می‌توانید به سادگی و به صورت هدفمند، تبلیغات خود را به مخاطبان مناسب تر ارسال کنید. به علاوه، با توجه به اینکه مخاطبان بیشتر از گوشی موبایل استفاده می‌کنند، این روش تبلیغاتی می‌تواند به طور قابل توجهی اثربخش تر از روش‌های تبلیغاتی دیگر باشد.
  • قابلیت ارسال به مقصد دقیق: با استفاده از سیستم شماره‌گیری پیش‌شماره، می‌توانید پیامک‌های خود را به مخاطبان خود در مناطق و شهرهای مورد نظر ارسال کنید. این باعث می‌شود تا پیامک‌های شما به مخاطبانی که بیشترین احتمال خرید از شما را دارند، ارسال شوند.
  • افزایش بازده سرمایه‌گذاری: مثلا بهترین سرمایه گذاری با 10 میلیون با بهره گیری از تحلیل داده‌های ارسالی، می‌توانید به راحتی بازده سرمایه‌گذاری خود را ارزیابی کرده و از این اطلاعات برای بهبود راهبرد‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید.

بنابراین، استفاده از اس ام اس مارکتینگ دارای مزایای بسیاری است که به شرکت‌ها و برندها کمک می‌کند تا با کمترین هزینه و زمان، به مخاطبان خود نزدیک شوند و باعث افزایش فروش و شناخت برند شوند.

 

Increase investment returns

معایب بازاریابی پیامکی

همانطور که در هر روش بازاریابی دیگری، بازاریابی پیامکی نیز ممکن است دارای معایبی باشد. برخی از معایب بازاریابی پیامکی عبارتند از:

  1. احتمال تلقی پیامک‌های تبلیغاتی به عنوان اسپم: در برخی مواقع، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به مخاطبان می‌تواند به عنوان اسپم تلقی شود و باعث افزایش نارضایتی مخاطبان شود.
  2. محدودیت طول پیام: یکی از محدودیت‌های بازاریابی پیامکی، طول محدود پیام است که معمولاً تا 160 کاراکتر است. این محدودیت ممکن است باعث شود که شما نتوانید اطلاعات کافی را به مخاطبان خود ارسال کنید و یا پیامک‌های شما به شکل ناقص و کامل نشده به مخاطبان رسیده باشد.
  3. هزینه ارسال پیام: هر چند که هزینه ارسال پیامک نسبتاً کمتر از برخی روش‌های بازاریابی دیگر است، اما هنوز هزینه‌ای برای شما به دنبال خواهد داشت. این هزینه می‌تواند برای شرکت‌های کوچک و استارتاپ‌ها با محدودیت بودجه، یک معضل باشد.
  4. محدودیت زمانی: پیامک‌های تبلیغاتی معمولاً در طی چند دقیقه ارسال می‌شوند و به سرعت به مخاطبان مورد نظر می‌رسند. این ممکن است باعث شود که مخاطبان احساس کنند شما در حال تلاش برای فروش به آنها هستید و این می‌تواند برعکس اثر داشته باشد.
همچنین بخوانید:  بازاریابی برونگرا چیست؟

به طور کلی، بازاریابی پیامکی همانند هر روش بازاریابی دیگری دارای مزایا و معایب خود است و برای استفاده از آن بهتر است ابتدا با نیازهای و مخاطبان خود آشنا شوید و برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی خود از استراتژی‌های مناسب و بهینه استفاده کنید.چرا بازاریابی مهمه ؟ ویدیو زیر این سوال را پاسخ داده است.

 

شناخت بازار هدف در تبلیغات پیامکی

پیشنهاد می شود قبل از آنکه از بازاریابی پیامکی و تبلیغات با این ابزار فکر کنید به خوبی بازار هدف خود را شناخته و بررسی نمایید . این امکان وجود دارد که با مطرح کردن سوالاتی از واحد فروش کسب و کارتان، به خوبی دریابید که چه افرادی در صدر مشتریان شما واقع شده اند، در چه گروه سنی و چه جنسیتی هستند و شغل و محل سکونت آن ها چگونه است

این سوالات می تواند به شما دیدگاه روشنی ارائه نماید و بدانیدکه زمان ارسال پیامک ها ، مشتریان شما دارای چه مشخصاتی هستند این موضوع می تواند به شما حق انتخاب مناسبی از روش ها و زمان بندی های ارسال پیامک را می دهد.

این یک ابزار کارآمد است که با قابلیت هایی همچون ایجاد فیلترهای لازم ، به بازار هدفی مشخص پیامک ارسال شود بدین ترتیب بازاریابی موثر تر با هزینه ای کمتر رخ خواهد داد و به تبع می تواند بازخورد های مفید تری داشته باشد.

بازاریابی پیامکی

شش عامل اثر بخش در اس ام اس ماركتينگ كه رعایت آن‌ ها الزامی‌ است!

  1. از مهم ترین نکات در بازاريابي پيامکی، داشتن استراتژی موجه و دقت در تهیه متن اين استراتژی است.
  2. در اس ام اس ماركتينگ بهتر است پیامک ‌های ساده و همه فهم ارسال شود، تلاش کنید جالب و کوتاه بنویسید.
  3. احتمال اين كه فروش و جذب مخاطب پیشنهاد جایزه هیجان ‌انگیز به مخاطبان بیشتر شود، زياد است.
  4. در بازاريابي پیامکی حتماً زمان‌ را بسنجيد و اس ام ا‌س ‌ها را در زمانى مناسب که حدس می ‌زنيد توسط مخاطبانتان بهتر دیده و خوانده خواهد شد، ارسال کنید.
  5. حتماً و حتماً بايد نام سازمان يا نهادي كه در آن كار می كنيد و همچنین برندتان را در متن اس ام اس قید کنید.
  6. اين نكته طلايي را از ما به ياد داشته باشيد كه مخاطبان خودتان را هميشه با اسم خطاب کنید.

مشخصات سامانه پیامکی موثر چیست؟

در یک سامانه پیامکی می بایست اصول و نکاتی را رعایت نمایید به عنوان مثال مهم است که پیامک در تمامی مقیاس شهری ، محله و یا کشوری ارسال گردد و بانک اطلاعاتی شماره های تلفن دارای دسته بندی مشخصی باشد که در آن ها به عنوان مثال جنسیت ، گروه سنی و مشاغل روشن شده باشد .

از طرفی بتوان از پیامک هایی که ارسال می شود به صورت مشخص گزارش تهیه شود و استفاده از سامانه به آسانی بوده و بتوان آن را در ساده ترین شکل ممکن مدیریت نمود. همچنین پشتیبانی خوب نیز یکی از امتیازهای یک سامانه پیامکی به شمار می آید در دسترس بودن همیشگی و ارائه راهنمایی های موثر می تواند در کیفیت سامانه موثر باشد

یکی دیگر از موارد مهم در سامانه این است که ابزارهای لازم را برای بررسی عملکرد بازاریابی داشته باشد به عنوان مثال دارای نظرسنجی باشد. همچنین باید بتواند پیامک را برای اوپراتور های فعال در ایران از قبیل ایرانسل ، همراه اول و رایتل ارسال نماید.

در این جا می توانید نکات مهم و اصولی در خصوص آموزش جامع بازاریابی پیامکی را مطالعه نمایید .آیا پیامک و بازاریابی پیامکی منسوخ شده است؟ ویدیو زیر به توضیح و برسی این موضوع پرداخته است.

 

آموزش اس ام اس مارکتینگ با دو روش موفقیت ‌آمیز

نخست: تبلیغات انبوه با اس ‌ام ‌اس

در این نوع از تبليغات، پیامک تبلیغاتی فقط به بازار هدف ارسال می‌ شود، اما اين اطمينان وجود ندارد که دریافت‌ کنندگان این اس ‌ام‌ اس، به محصول یا خدمات ارائه شده در آن علاقه ‌مند هستند يا خير.

دوم: بازاریابی اجازه ‌ای با اس ‌ام ‌اس

در اين مدل از آموزش اس ام اس مارکتینگ پیامک به کسانی ارسال می ‌شود که در خبرنامه اس ‌ام‌ اسی شما عضو شده ‌اند و تمام اين اشخاص با میل شخصی خود اقدام به دریافت پیامک‌ های شما كرده‌اند.

اس ام اس مارکتینگ

مراحل اصلی یک اس ام اس ماركتينگ موفق کدام ‌اند؟

  1. مشخص نمودن مخاطبان
  2. نوشتن تكست پیامک جذاب
  3. زمان مناسب براي ارسال اس ‌ام ‌اس
  4. آنالیز بازاریابی پیامکی

اصول اس ام اس مارکتینگ

در بازاریابی پیامکی همانند دیگر کارها، روش ها و اصولی وجود دارد که با رعایت از آن می توان نتیجه ای موثر تر را دریافت نمود این کار تنها به ارسال یک متن برای یک گروه ختم نمی شود در این جا به خوبی خواهید دانست که رعایت اصول عنوان شده بسیار ساده اما کلیدی و مهم بوده و با رعایت آن ها می توانید به نتیجه ای دلخواه رسیده و از بابت صرف انرژی و هزینه نگرانی به خود راه ندهید . هر یک از این مراحل می تواند تاثیری پر رنگ بر مسیر کسب و کارشما داشته باشد.

1.اولین نکته ای که می بایست به ان اشاره شود این است که پیامک های ارسالی را چه کسانی دریافت می کنند برای همین منظور نیاز است که مخاطبان را شناسایی کنید و نیاز آن ها را بررسی کنید این را باید بدانید که تبلیغات برند شما برای چه گروهی از مخاطبان مناسب است به عنوان مثال اگر در خصوص لوازم آرایشی تبلیغ ارسال می کنید گروه هدف شما خانم ها هستند و می بایست به خوبی به این نکته ی مهم در ارسال پیامک دقت نمایید.

در صورتی که بدون شناسایی مخاطبین پیامک را به شکل گروهی در دسته ی وسیعی ارسال کنید تبلیغات شما در مسیری اشتباه قرار می گیرد بنابر این این بازاریابی پیامکی نه تنها برای شما سودی در پی نخواهد داشت بلکه هزینه ی شما نیز به سادگی به هدر خواهد رفت این کار با کمی بررسی و شناخت از مخاطب به آسانی با هزینه ای اندک امکان پذیر بود.

همچنین بخوانید:  بهترین روش های تبلیغات محلی

 

Principles of SMS marketing

بازخورد همه چیز است

یکی از موضوعات مهمی که در ارسال پیامک های تبلیغاتی نقش دارد و می تواند بازخورد مناسب مخاطبان را به همراه داشته باشد این است که برای آن ها مفید عمل نمایید . این که تنها هر بار به تبلیغ برند و کسب و کارتان بپردازید و پیامک ارسال نمایید در مدت زمان کوتاهی ذهن مخاطب شما را به عنوان یک ارسال کننده ی پیامک های تبلیغاتی مزاحم ثبت کرده و دیگر پیام ها را نخوانده و یا آن ها را لغو و پاک می نماید

در صورتی که تکنیک مفید بودن را برای مخاطب اجرا نمایید، مشتری های ایجاد شده خود پیامک شما را برای دیگران نیز ارسال می نمایند به این ترتیب بدون آن که هزینه ای پرداخت نمایید بازاریابی شما انجام خواهد شد این را در نظر داشته باشید که اصول تبلیغات به تکرار آن است بنابر این به خوبی برای خود در بازه های زمانی متفاوتی ، برنامه ریزی مناسب انجام داده و پیامک ارسال نمایید .

ذکر چند اصول بازاریابی پیامکی

2. می توانید همانند بازاریابی های دیگر ، قبل از آن که پیامکی را ارسال نمایید از مشتری خود کسب اجازه نمایید ، به عنوان مثال می توانید در سایت و فروشگاه اینترنتی خود از مشتری سوال کنید که تمایل دارد که در جریان حراجی ها و فروش های ویژه ی شما از طریق دریافت پیام کوتاه باشد ؟ و یا در پیامک ارسال خود ثبت نمایید که اجازه ارسال پیامک های بعدی را به شما می دهد این کار می تواند حس اعتماد را در مشتری ایجاد کرده و باعث جذب مشتری گردد.

3. پیام های ارسالی بایستی به خوبی جذاب باشند و از ارسال پیامک هایی خسته کننده بپرهیزید تکراری بودن پیام باعث می شود که مخاطبین حتی رغبتی برای باز کردن پیام نیز نداشته باشند با ارسال پیامک های متفاوت و جذاب می توانید مشتریان را به دنبال کردن پیام ها ترغیب نمایید اگر بتوانید خود را به جای مخاطبان بگذارید خواهید توانست متنی مفید و شیوا را ایجاد کرده و ارسال نمایید .

همچنین خوب است در نظر داشته باشید که به اختصار و مفید متن خود را بنویسید . در صورتی که از مهلت زمانی استفاده کنید حس ضروری بودن در مشتری به وجود خواهد آمد . از طریق پیامک مخاطبان را به بازدید از سایت یا پیج اینستای خود تشویق نمایید. ایجاد صمیمیت درکلام می تواند در این امر موثر باشد.

با بررسی و مطالعه ی پیامک ها می توانید راه جذاب تر نوشتن متن پیام را بیابید و با کمی خلاقیت متنی ساده و شیوا را خلق کرده و با آن بازاریابی پیامکی موثری را ایجاد نمایید .

 

Mention some principles of SMS marketing

 نکاتی مهم و موثر در اس ام اس مارکتینگ

4. برای ارسال پیامک های تبلیغاتی خود زمان بندی و برنامه ریزی مناسب را تعیین کنید ارسال مستمر و بدون هدف پیام ها باعث افزایش بازدید ها نخواهد بود ضمن آن که از محبوبیت شما می کاهد و مخاطبان شما را مزاحم شناخته و برای رهایی از پیام های بی موقع و پی در پی شما به دنبال راهی هستند تا پیامک های شما را مسدود نمایند . دقت داشته باشید این زمان بندی ها یکی از نکات مهم در این خصوص می باشد.

همچنین باید بدانید که در ساعاتی از شبانه روز ، ارسال پیامک ها می تواند بازدهی بهتری را داشته باشد به عنوان مثال در صورتی که در شروع روز و ساعت 9 صبح پیام را ارسال کنید بهترین زمان برای تاثیر گذاری خواهد بود و یا ساعتی حدود چهارعصر تا هشت شب نیز می تواند زمان های مناسبی برای ارسال به شمار آید . از طرفی این زمان بندی به نوع مشاغل نیز وابسته است در نظر بگیرید که رستورانی در زمان های نزدیک به وعده های غذایی کد های تخفیفی را ارسال نماید این بهترین شرایط برای بازاریابی پیامکی به شمار خواهد آمد.

5.در نظر داشته باشید که پس از هر مرحله از ارسال پیامک به خوبی مراحل قبلی را آنالیز کنید و عملکرد فروش ارسال ها را در طول همان مرحله ارسال بررسی کرده و برای خود نکات قابل توجه آن را یاد داشت نمایید. شماره هایی که از بانک اطلاعاتی ما و از دسترس خارج شده باشند و تعداد پیامک های رسیده می تواند گزارش مناسبی باشد تا در مراحل بعدی ارسال پیامک هدفمند عمل کرده و هزینه و انرژی از دست نرود.

بازاریابی پیامکی

محاسبه ی هزینه ها در بازاریابی پیامکی

6. برای حصول نتیجه ای مطلوب از اس ام اس مارکتینگ توصیه می شود که اندازه گرفتن نرخ تبدیل را از یاد نبرید به عنوان مثال در صورتی که ده هزار پیام ارسال شده باشد و شما در خبرنامه خود یکصد عضو را داشته باشید نرخ تبدیل ده درصد خواهد بود.

این را مدنظر بگیرید که برای بررسی تاثیرگذاری بازاریابی پیامکی می توانید بازگشت سرمایه را بررسی کرده و محاسبه نمایید این بدان معناست که سود حاصله از مشتریان جدیدی که از ارسال پیامک ایجاد شده است را ثبت کرده و متناسب با هزینه های انجام شده برای تبلیغ به عددی مشخص از سود برسید.

با این بررسی ها می توانید به خوبی به ایده های فروش جدید رسیده و از فرصت ها و تهدید ها ی روبرو آگاه شوید و با تعیین یک تکنیک و استراتژی مناسب در تبلیغات و بازاریابی پیامکی به سوی هدف خود دقیق تر و کامل تر قدم برداشته و برنامه وفاداری مشتری کامل تری را طراحی نمایید.

7. از طرفی با به روز کردن پیشنهادات خود در پیامک ها می توانید پیامک های متنوعی را ایجاد کرده و آن ها را جذاب نمایید ارسال پیام های مشابه و تکراری برای مخاطبان به هیچ عنوان به نفع شما نیست و از انجام آن پرهیز نمایید . به خاطر بسپارید نیاز است که محتوای متن پیامک شما دائما در حال تغییر بوده و علاقه مندی مخاطبان را در پیام های متنوع در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید پیشنهادات ارسالی شما توسط پیامک ، نبایستی قبلا در شبکه ای اجتماعی و یا ایمیل آورده شده باشد تکرار یک متن در تمامی این ابزار های تبلیغاتی می تواند از میزان تاثیرگذاری آن کاسته و یا بی تفاوتی مخاطبین را در پی داشته باشد . برای هریک از این فضاهای تبلیغاتی متن و محتوایی متفاوت را طراحی نمایید.

 

Calculation of costs in SMS marketing

نکاتی مهم در بررسی اصول بازاریابی پیامکی

8. یکی از نکاتی که وجود دارد این است که شماره تلفن های مخاطبین تغییر می کند و لازم است که در دوره های زمانی ، این اطلاعات را به روز رسانی نمایید تا از ارسال پیامک برای افراد مناسب مطمئن شوید این کار را می توانید از روش راه های ارتباطی دیگری که با آن ها دارید کنترل کرده و از صحت شماره ها اطمینان یابید.

همچنین بخوانید:  مدیریت بازاریابی چیست؟

9. به یاد داشته باشید که با ارسال پیام ها در قالب یک متن کوتاه و ایجاد حسن کنجکاوی در مخاطب می تواند ایشان را به صفحه ی وب سایت خود راهنمایی کرده و در فضای آن به شرح کاملتری از کسب و کارتان بپردازید .

10. سعی کنید که برای همه نوع از مخاطبان در قومیت های متفاوت و یا مناطق جغرافیایی مختلف ، گروه های سنی و یا سطوح مختلف تحصیلات یک نوع پیام نفرستید این روش نمی تواند نتیجه ای مطلوب را برای شما به همراه داشته باشد .

ایده های اس ام اس مارکتینگ

برای ارسال موفق و موثر بازاریابی پیامکی می توانید نکات ذیل را منظور نمایید :

به عنوان مثال می توانید ارسال پیام ها را با تایید سفارش و به صورت هفتگی انجام دهید . پیام ها را با ایمیل مارکتینگ مرتبط نمایید این موضوع می تواند وفاداری مشتریان را افزایش داده و ارتباط دائمی با آنان را ایجاد نماید و نرخ تبدیل ارتقاء یابد .

می توانید نظرسنجی ایجاد کرده و برای مشتریان قدیمی خدمات ویژه ای را ارسال نمایید . به خاطر داشته باشید که زیاده روی در ارسال پیامک به هیج وجه مناسب کسب و کار شما نخواهد بود و تنها باعث کلافه شدن مخاطبین می باشد از آن جایی که اغلب افراد با پیامک های تبلیغاتی مواجه هستند ، اولین عکس العمل آن ها در برابر پیامک های تبلیغاتی تکراری و مداوم حذف آن ها و یا نهایتا مسدود کردن آن ها خواهد بود.

آموزش اس ام اس مارکتینگ

چند نكته مهم درباره اس ام اس ماركتينگ كه حتماً بايد بدانيد!

پيش از آنکه براي ارسال پیامک اقدام کنید، نخست باید به طور روشن و منظم و مشخص معين کنید که قرار است پیامک‌ ها را دقیقاً به چه افرادی و مشتریانی بفرستيد. مشخص نمودن این مشتریان یعنی اینکه شما تمايل دارید بازار هدف و كاربرانی که به احتمال زیاد از برندتان خرید خواهند كرد را به نحوي تعيين کنید. در غیر این صورت، ‌اس ‌ام ‌اس‌ ها به دست افرادی می ‌رسد که نه علاقه‌ ای به محصولتان دارند و نه كالای شما مورد نیاز آن‌ ها است همچنين مرتبط با کسب و کارشان هم نيست.

توجه كنيد که محصولی که می ‌خواهيد تبلیغ آن را بكنيد مخاطب عام دارد یا خاص؛ آیا محصول شما به درد گروه و قشر ويژه ‌ای از مردم می‌خورد يا خير؟ آیا درباره محصول شما تفکیک جنسیتی مطرح است؟ یا به زبان دیگر آیا ويژه آقایان است، یا خانم ‌ها یا هر دو دسته؟ شک نکنید که بدونِ مشخص كردن عام یا خاص بودن كاربران اس ام اس فقط پول و زمان شما تلف شده و قادر نيستيد آن نتیجه‌ای را که به دنبالش هستيد را به دست آورید.مثلث تبلیغات را در صوت زیر به شما آموزش داده ایم.

 

 

درباره‌ی متن پیامک به این نکته مهم توجه کنید که حتماً قرار نیست تنها درباره‌ی محصول خود یا خدماتی که ارائه می ‌کنید توضیح و شرح خلاصه‌ اي بدهید؛ ممکن است تعداد زيادي از شرکت ‌ها يا مؤسسات بتوانند خدمات و محصولات همانند شما را ارائه دهند، بنابراین فرستادن توضیحات معمولى و كليشه‌ ای نمی‌ تواند روی مشتری شما تأثیرگذار باشد بنابراين تكست پیامک شما باید درباره ویژگی ‌های متمایزكننده و خاص و مزایای آن محصول یا خدمات شما باشد.

مخاطبان اس ام اس ‌های شما به این پوينت‌ ها و ویژگی‌ های كاربردي توجه شاياني می ‌کنند، نه خودِ محصول چرا كه آنها انتظار دارند كالا یا خدماتى كه شما ارائه می ‌دهيد زندگی یا روش کسب و کارشان را تا حدودي بهتر کند.

به کلماتی که برای تكست اس ام اس استفاده می ‌کنید دقت زيادي کنید. این کلمات باید برای كاربران شما یعنی مشتریان بالقوه و همچنين احتمالی، جذابیت ويژه‌اي داشته باشد. از سوی دیگر اين متن بايد خيلي ساده و قابل فهم باشد. یعنی برای درک منظور شما از مفهوم پیامک نیاز نباشد كه بخواهند به فرهنگ لغت مراجعه کنند!

بنابراین از کلماتی بهره ببريد که هم جالبِ توجه باشد و هم روح و حس صمیمیت داشته باشد و در عین حال و روز و كنجكاو برانگيز نيز باشد و ترجیحاً نوع متن نيز محاوره ‌ای باشد بهتر است. اين نكته را به يد داشته باشيد كه نوعِ لحن و کلام شما، نقش بسيار مهمي در اثرگذاری روي مشتری و جلب توجهِ او خواهد داشت

اگر نتیجه ‌ی مطلوب برايتان مهم است باید در فواصل زمانی مشخص شده و به دفعات معيني پیامک را براي مخاطبانتان ارسال کنید. برای این كار حتماً باید در فاصله ‌ی زمانی هر 3 تا 4 ماه، حداقل براي 5 بار و حداکثر 7 بار كه شده به شماره مخاطبان و مشترياني كه از قبل ذخيره كرده‌ ايد پيامک ارسال كنيد.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با تکنیک های حرفه ای بازاریابی میتونید در دوره فروش فوق العاده و یا دوره رایگان ۲۱ تکنیک افزایش فروش ما شرکت کنید.

 

Some important points about SMS marketing that you must know!

 

سخن پایانی

برای تحقق موفقیت در کسب و کار بازاریابی پیامکی، باید به دقت به تمامی مراحل آن توجه کرد و از پلتفرم‌های بازاریابی پیامکی معتبر و با تجربه استفاده کرد. همچنین، باید به دقت تحلیل کمپین‌های بازاریابی خود را انجام داده و بهترین روش‌های بازاریابی پیامکی را برای کسب و کار خود انتخاب کرد. در کل، بازاریابی پیامکی یکی از روش‌های موثر تبلیغاتی است که برای کسب و کارها و برندها بسیار مهم است و با استفاده از آموزش جامع بازاریابی پیامکی، می‌توانید به راحتی بهترین نتایج را برای کسب و کار خود بدست آورید.

سوالات متداول

  1. چرا بازاریابی پیامکی مهم است؟

با توجه به اینکه بیشتر افراد امروزه از تلفن‌همراه استفاده می‌کنند، بازاریابی پیامکی برای برندها و شرکت‌ها بسیار مهم است. این روش به آن‌ها اجازه می‌دهد با مشتریان خود در ارتباط باشند و به راحتی اطلاعات مهمی را به آن‌ها ارسال کنند. همچنین، با استفاده از بازاریابی پیامکی، می‌توان به سرعت بازدهی خود را افزایش داده و کسب و کار خود را به سطح بعدی برده و با مشتریان خود در ارتباط باشید و به آن‌ها خدمات بهتری ارائه دهید.

  1. چگونه می‌توان بهترین نتایج را در بازاریابی پیامکی بدست آورد؟

برای تحقق موفقیت در بازاریابی پیامکی، باید به دقت به تمامی مراحل آن توجه کرد و از پلتفرم‌های بازاریابی پیامکی معتبر و با تجربه استفاده کرد. همچنین، باید به دقت تحلیل کمپین‌های بازاریابی خود را انجام داده و بهترین روش‌های بازاریابی پیامکی را برای کسب و کار خود انتخاب کرد. در کل، با استفاده از آموزش های جامع بازاریابی پیامکی و انجام تحلیل دقیق، می‌توانید به راحتی بهترین نتایج را برای کسب و کار خود بدست آورید.

تیم تحریریه خودساخته
تیم تحریریه خودساخته

ما در تیم خودساخته تمام تلاشمان را برای آماده سازی بهترین مطالب میکنیم تا شما عزیزان با محتواهای ما بتوانید سواد و دانش خود را بهبود دهید

دوست داری بدونی چطور فروش بیزنیست رو حداقل سه برابر کنی؟!

تیم دکتر کاویانی در یک جلسه مشاوره دو ساعته، فرمول چند برابر کردن فروش با الگوی «هک فروش» رو بهتون آموزش میدن. مهمترین راز بیزینس های پرفروش داشتن ذهنیت هک فروش است.

دوره های دکتر کاویانی
دوره مستر کلاس راکت
دوره علمی مدار ثروت
دوره هک فروش
دوره کسب و کار اینستاگرامی
دوره جامع جهش ثروت

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

یک پاسخ

  1. من از بازاریابی پیامکی از همه انواع بازاریابی های مختلف مثل ایمیلی و حضوری و …. خیلی بیشتر سود کردم. یعنی انگار مشتری راحت تر میاد و اعتماد میکنه و میتونه بهت وصل بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود