چگونه برای تبلیغ برندمان اینفلوئنسرهای اینستاگرام را پیدا کنیم؟
برندها همیشه در جستجوی راههای جدیدی برای تبلیغات هستند و با رشد روزافزون شبکههای اجتماعی، فرصتهای بیشتری به وجود میآید. این موضوع در مارکتینگ اینفلوئنسرهای اینستاگرام بیشتر از هر چیزی نمود پیدا میکند.
چگونه اینفلوئنسرهای اینستاگرام را پیدا کنیم؟
مارکتینگ اینفلوئنسر، تبلیغات محصولات و خدمات با کمک افرادی است که بیشترین فالوور را دارند و نظراتشان تاثیر فراوانی بر رفتار کاربران و فروش محصولات دارد.
فهرستی از کسانی که اغلب پستهای شما را لایک میکنند تهیه کنید. چه ویژگی شاخصی در پستهای شما وجود دارد که نظر این افراد را جلب میکند؟ همچنین فهرستی دیگر از کسانی تهیه کنید که محصولات و خدمات رقبای شما را تبلیغ میکنند. کدام ویژگی این پستها باعث شده که بر رفتار این افراد تاثیر بگذارد؟ این دو فهرست را با هم مقایسه کنید. این کاملاً به خود شما بستگی دارد که در مورد چه تعداد افراد میخواهید تحقیق کنید اما سعی کنید جامعه آماری خود را بین 200 تا 500 کاربر قرار دهید.
مارکتینگ اینفلوئنسر شیوهی تبلیغاتی جدیدی نیست اما رشد شبکههای اجتماعی زندگی جدیدی را به وجود آورده است. برندهای بزرگ و کوچکی که محصولاتشان فروش خوبی داشته است، اکنون سرمایهگذاری زیادی بر برنامههای مارکتینگ اینفلوئنسر میکنند.
در واقع، بیشتر از هر زمانی نمایندگیها، خدمات مارکتینگ اینفلوئنسرها را پیشنهاد میدهند. با استفاده درست از آنها، مارکتینگ اینفلوئنسر میتواند بیشترین بازده سرمایهگذاری را برای فروشندهها تولید کند.
برندها با عکسهای باکیفیت و 700 میلیون کاربر مشتاق هستند تا با سلبریتیها و بلاگرها خصوصاً در اینستاگرام همکاری کنند. اینفلوئنسرهای اینستاگرام پستهایی با محصولات برند، همراه با کپشن درست میکنند و سپس آنها را با فالوورهای اینستاگرامی به اشتراک میگذارند.
متداولترین روشهای یافتن اینفلوئنسرهای اینستاگرام
اگر کاربرانی با حدود یک میلیون فالوور تنها بخواهند برای همکاری با سلبریتیها هدفگذاری کنند، بودجهی مالیشان را هدر میدهند. حتی انتشار یک پست در هر شبانهروز هم برایشان گران تمام میشود.
تمرکز برروی میکرو اینفلوئنسرها مقرون به صرفهتر است. میکرو اینفلوئنسرها کاربرانی هستند که در حوزهی خاصی فعالیت میکنند مانند پوشاک یا زیورآلات اما از سلبریتیها متواضعتر هستند و ارتباط دوستانهای با کاربران برقرار میکنند، همچنین آمار فعالیت آنها بالاست. برخلاف سلبریتیها، پستهای میکرو اینفلوئنسرها واقعیتر است، آنها به کامنتهای فالورها یا سوالاتشان پاسخ میدهند.
تحقیق برای راهبرد مارکتینگ اینفلوئنسر ضروری است. تحقیق به شما کمک میکند موارد زیر را بشناسید
- محتوایی که کاربر شما از آن لذت میبرد
- آماری که اینفلوئنسر شما تولید میکند
- اکانتهای شبکههای اجتماعی برای برندتان
- اینفلوئنسرهایی که بیشترین مقدار پاسخدهی را دارند
بسیاری از فروشندگان برای پیدا کردن اینفلوئنسرهای اینستاگرام از ابزارهایی مانند Iconosquare استفاده میکنند. آنها تعداد فالوورها و دستهبندیها(مد، ورزشی، لوازم آرایشی) را جستجو میکنند. سپس نوبت به دستهی کشورها میرسد تا ببینند آیا با پستهای تشویقی میتوانند کاربران هدف را جذب کنند؟
این روش متداولترین و سریعترین روش است اما مفیدترین روشی که به شما کمک کند تمام فالوورها تبدیل به کاربران هدفتان بشوند، نیست. شما برای یافتن اینفلوئنسرهای اینستاگرام به اطمینان بالایی نیاز دارید و ما روش مطمئنتری را به شما پیشنهاد میکنیم.
روش هوشمندانهتر یافتن اینفلوئنسرهای اینستاگرام
برای آنکه بفهمید کاربران بیشتر به کدام پستها واکنش نشان میدهند، باید لایکها، کامنتها و افراد فالوکننده را دنبال کنید. snoopreport ابزاری است که تمام فعالیتهای کاربرانی با اکانت پابلیک، مانند لایک زدن یا کامنت گذاشتنشان را دنبال میکند. این سرویس هم برای اکانتهای شخصی و هم برای بیزینس اکانتها مفید است.
کاربران با استفاده از Snoopreport میتوانند:
- لایک فرندها در اینستاگرام را مشاهده کنند.
- کامنتها را دنبال کنند
- مشاهده کنند که کاربران چه کسانی را دنبال میکنند
- دربارهی سلبریتیهای موردعلاقهی کاربران مطلع شوند
اما باارزشترین چیزهایی که دیده میشود، فروشندهها و قسمت تحلیلها است.
با دنبال کردن کاربران اینستاگرام (رقبا،مشتریان و اینفلوئنسرهای اینستاگرام) میتوانند:
- درباره بازاریابی و راهبردهای جذب کاربر تحقیق کنند.
- از اولویتهای کاربران هدف آگاه شوند.
- میکرو اینفلوئنسرها را بشناسند
- از ترندهای جدید در اینستاگرام آگاه شوند.
تمام فعالیتهای کاربران در داشبوردهای کاربرپسند نمایش داده میشود. این اطلاعات برای جذب کاربران و یافتن اینفلوئنسرهای اینستاگرام بسیار مفید است. شما میتوانید این اطلاعات را به صورت هفتگی و ماهانه، در قالب pdf دانلود کنید. شما در این فایلها اطلاعات باارزشی مانند لایکهای کاربران و اینکه بیشتر به لایک کدام کاربران پاسخ میدهند، تحلیل کپشن پستهای کاربران و جئوتگها را مشاهده کنید. جئوتگها در تحلیلهای عمیقتر استفاده میشود.
همچنین Snoopreport گزارشات ترندها را هم نشان میدهد مانند درصدهای بازدید و فعالیتهای مشترک گروه کاربران اینستاگرام. این ابزار منبع بزرگی از تفکرات کاربران و رفتارهای جمعی کاربران است.
اما از کجا بدانیم که چه کسانی را باید زیرنظر داشته باشیم؟
برای ساختن گزینش کاربردی، فهرستی از کاربرانی را تهیه کنید که اغلب پستهای شما را لایک میکنند، همچنین، فهرستی از کاربرانی تهیه کنید که به طور مداوم پستهای رقبایتان را پیگیری میکنند. این دو فهرست را با فهرست کسانی مقایسه کنید که مشتریهای ثابت شما هستند و ببینید چه رفتار مشترکی بین آنها وجود دارد.
این کاملا به خود شما بستگی دارد که روی چه تعداد افراد میخواهید تحقیق کنید اما سعی کنید جامعهی آماری شما بین 200 تا 500 نفر باشد.
زمانی که کاربران موردنظرتان را گزینش کردید، آنها را به داشبورد Snoopreport اضافه کنید و تعداد هفتههایی را که میخواهید این کاربران را زیرنظر داشته باشید، انتخاب کنید. من بین 2 تا 4 هفته را پیشنهاد میکنم.
پس از اتمام موعد مقرر، Snoopreport به شما دیدگاهی میدهد که در آن میتوانید گزارشی از رفتارهای گروهی متداول کاربران را دریافت کنید.
این گزارش گروهی تمام لایکها، کامنتها وافرادی را شامل میشوند که کاربران با آنها در ارتباط بودهاند. جالبترین بخش این برنامه تقسیمبندی لایکهاست که در آن میتوانید ببینید هر کاربر چه کسانی را بیشتر لایک کرده است. بدینترتیب شما دامنهی موضوعاتی را که بر کاربران اثر میگذارد شناسایی میکنید.
همچنین شما میتوانید تمام افرادی را که فعال هستند و پستهایی را که به آن علاقه دارند شناسایی کنید.
زمانی که تحقیق را به انجام رساندید و بهترین اینفلوئنسرهای تلگرام را شناسایی کردید، میتوانید برنامهی خود را برای شروع یک فعالیت پرسود و هدفمند آغاز کنید.