یادداشت ایده ها و تحقیق درباره کسب وکار در یک دفترچه - یادداشت‌های روزانه

چگونه می توان بدون داشتن ایده، کسب و کاری را شروع کرد

مدت زمان مطالعه : ۱۰ دقیقه یادداشت ایده ها و تحقیق درباره کسب وکار در یک دفترچه - یادداشت‌های روزانه

راه اندازی یک کسب و کار جدید و تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق یکی از ارزشمندترین و بهترین کارهایی است که یک فرد در می تواند در طول زندگی خود انجام دهد. راه اندازی یک کسب و کار جدید نه تنها مزایای مادی زیادی برای ما دارد، بلکه فرصت های شغلی مختلفی را برای چند نفر دیگر فراهم می کند. البته کارآفرینی همیشه به معنای ایجاد شغل نیست. دانستن تفاوت های ایجاد شغل و کارآفرینی می تواند کمک زیادی به فرآیند کارآفرینی کند. در دنیای امروز، کارآفرینی یکی از با ارزش ترین کارهایی است که می توان در محیط کسب و کار انجام داد. آشنایی با فرآیند کارآفرینی به افراد مختلف کمک می کند تا این قدم ارزشمند را بردارند. ما در این مقاله باارزش قصد داریم تا در مورد داشتن ایده های ناب برای راه اندازی کسب و کار حرفه ای و موفق صحبت کنیم .

۹ نکته برای شروع کسب و کار بدون ایده

برای شروع یک کسب و کار بدون هیچ ایده ایی باید نکات زیر را دانست:

نکته 1: به چه چیزی علاقه دارید؟

نکته ۱: به چه چیزی علاقه دارید؟

علاقه خود را دنبال کنید. گرچه این جمله کلیشه‌ای به نظر می رسد اما به زبان ساده تر، به معنای انجام کاری است که از آن لذت می برید. این نکته در ثابت قدم ماندن اکثر مردم بسیار مهم و حیاتی است.

مسلما شما می‌توانید وارد بازار رمزارزها شوید و معامله انجام دهید زیرا این بازار جدیدا محبوب هستند. یا می توانید یک تجارت املاک و مستغلات راه بیاندازید زیرا بسیاری از افراد ثروتمند این کار را انجام می دهند. یا حتی یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید تا آزادی سفر به سراسر جهان را داشته باشید.

اما هیچ یک از آنها آسان نیست. همه آنها با سختی ها، شکست ها و زمان های چالش برانگیز همراه هستند و اگر در این فرآیند شادی نداشته باشید، به احتمال زیاد در آن مواقع تسلیم خواهید شد. بنابراین، زمانی که به ایده‌های تجاری می‌رسید، مطمئن شوید که به دنبال ایده‌هایی هستید که عاشقشان شده‌اید. فقط با این ایده پیش نروید زیرا می تواند درآمد سریعی داشته باشد.

در اینجا چند راه برای فکر کردن در مورد ایده های جدید و یافتن کاری که به آن علاقه دارید وجود دارد:

  • در حال حاضر از انجام چه کاری لذت می برید؟
  • اوقات فراغت خود را چگونه می گذرانید؟
  • همیشه در مورد چه چیزی صحبت می کنید؟
  • چه کسی یا چه چیزی الهام بخش شما را در زندگی است و چرا؟
  • در چه لحظاتی زمان را به طور کامل فراموش می کنید؟
  • اگر بتوانید فوراً بر یک مهارت مسلط شوید، آن مهارت چیست؟

اگر می خواهید کسب و کاری را بدون هیچ ایده ای راه اندازی کنید، ایده خوبی است که از خودتان شروع کنید.

نکته 2: نقاط قوت شما چیست؟

نکته ۲: نقاط قوت شما چیست؟

راه اندازی یک کسب و کار با توجه به نقاط قوت شما ایده خوبی است. دانستن نقاط قوت خود کلید دستیابی به موفقیت بوده و به شما امکان می دهد در موقعیت هایی قرار بگیرید که در آن پیشرفت می کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که به طور همزمان، با کسانی که بهترین مکمل شما هستند هم گروه شوید. علاوه بر این، بر کسی پوشیده نیست که بیشتر مردم تمایل دارند از چیزی که در آن برتری دارند لذت ببرند. به عبارت دیگر، یافتن نقاط قوت خود ممکن است علایق جدیدی را آشکار کند و قبل از اینکه به خود بگویید که هیچ نقطه قوتی ندارید، باید بدانید که همه افراد موفق این کار را می کنند. تنها باید توجه داشت که این به طرق مختلف ظاهر می شود. برای برخی، در یک مهارت خاص مانند کدنویسی یا نقاشی و برای دیگری، در ویژگی های شخصیتی آنها پنهان است. این در حالی است که برخی مردم به صورت گروهی استثنایی عمل می کنند و برخی دیگر به تنهایی بهترین کار خود را انجام می دهند.

آنچه در مورد شما درست است را با پاسخ به سوالات زیر بیابید:

  • به طور طبیعی در مدرسه در چه چیزی بهتر بودید؟
  • با راحتی که دیگران با آن دست و پنجه نرم می کنند چه می کنید؟
  • دیگران برای چه چیزی از شما تعریف می کنند؟

از زوایای مختلف به نقاط قوت خود فکر کنید. مثلا این که با اعداد میانه خوبی دارید یا خیر؟ آدم خلاقی هستید؟ آیا در جمع حالتان خوب است؟ آیا فردی پاسخگو هستید؟ مسئول پذیر چطور یا جاه طلب؟ در مدیریت پول خوب هستید؟ یا در کار با کامپیوتر درخشان هستید؟ و غیره.

اگر برای یافتن قدرت های طبیعی خود تلاش می کنید، تست های مختلف قدرت را انجام دهید. به این ترتیب، از دیدگاه‌های مختلف ورودی دریافت خواهید کرد.

نکته 3: با هدف شروع کنید

نکته ۳: با هدف شروع کنید

در یک سخنرانی معروف در برنامه TED، سایمون سینک در مورد داشتن هدف صحبت می کند. یا به قول خودش داشتن “چرا”.

و توضیح می دهد که چگونه اپل از این نکته برای تبدیل شدن به برند مستقلی که امروز هست استفاده کرد. اما این فقط برای برندها نیست بلکه برای افراد جامعه هم کارآمد است. یک مثال خوب برای این موضوع ویکتور فرانکل است. او در کتاب خود، انسان در جستجوی معنا، می نویسد که چگونه هدف به او کمک کرد تا در اردوگاه های کار اجباری نازی ها در طول جنگ جهانی دوم زنده بماند و پیشرفت کند. قدرتمند بودن هدف می تواند تنها دلیلی باشد که باعث می شود علیرغم احساس بی انگیزگی، کمبود اراده و تمایل به تسلیم شدن، به راه خود ادامه دهید.

علاوه بر این، یافتن هدف خود ممکن است مستقیماً به ایده کسب و کار عالی منجر شود. در اینجا می توانید یاد بگیرید که چگونه هدف خود را پیدا کنید:

  1. ۱. هر روز برای خود وقت بگذارید
  2. ۲. هر روز صبح یا عصر ادبیات الهام بخش بخوانید
  3. ۳. اطراف خود را با افراد حامی احاطه کنید
  4. ۴. چیزهای جدید را امتحان کنید
  5. ۵. به خود اعتماد کنید
  6. ۶. سخاوتمند باشید
  7. برنامه ریزی کنید

نکته 4: مهارت ها و دانش موجود خود را حسابرسی کنید

نکته ۴: مهارت ها و دانش موجود خود را حسابرسی کنید

زمانی که می خواهید کسب و کاری را بدون هیچ ایده ای راه اندازی کنید، بهترین مکان برای شروع، مهارت ها و دانش فعلی شماست. از خود بپرسید که چه چیزی را خوب می دانید؟

شروع یک کسب و کار در چیزی که تجربه ندارید، اغلب چالش برانگیز است. اما زمانی که از قبل دانش و مهارت داشته باشید، ایده پردازی برای شما آسان تر خواهد بود.

سکوی پرتابی برای موفقیت فراهم می کند و می توانید از آن برای توسعه تجربه تجاری و اعتماد به نفس خود استفاده کنید. و اگر می خواهید، می توانید از آن برای ایجاد ایده های جدید و راه اندازی مشاغل جدید استفاده کنید.

اما اگر فاقد مهارت یا دانش هستید چه کار می کنید؟

بدانید که مجموعه مهارت های شما به موفقیت تجاری شما تبدیل می شود. بنابراین، هر چه مهارت‌های بیشتری یاد بگیرید، چه مهارت‌هایی مانند برنامه‌نویسی و بازاریابی، چه مهارت‌های مانند ارتباطات و فروش، شانس موفقیت شما بالاتر خواهد رفت. آیا هنوز هیچ مجموعه مهارتی ندارید؟ اگر پاسخ بله است، ممکن است بخواهید ابتدا از موارد زیر شروع کنید:

  • مدیریت پروژه
  • کد نویسی
  • مهارت های فروش
  • بازاریابی دیجیتال
  • توسعه اپلیکیشن موبایل
  • پردازش ابری
  • طراحی وب سایت
  • تولید ویدئو
  • طراحی UX
  • بخش پاداش
  • لوله کش
  • نجار

نکته 5: در مورد موارد مختلف تحقیق کنید

نکته ۵: در مورد موارد مختلف تحقیق کنید

ایده‌ها و فرصت‌های تجاری بسیار، و منظورم بسیار، متفاوت است. و یافتن موردی که برای شما مناسب باشد موضوعی است که باید تحقیق کنید و سپس چیزهایی را امتحان کنید. در مورد آن فکر کنید و بدانید تقریباً هر چیزی که بتوانید به آن فکر کنید، در جایی در جهان تجارت دارد. کسب و کارهای آنلاین به تنهایی در حال حاضر با مقادیر نامحدودی از فرصت ها همراه هستند. شما فقط باید گزینه های خود را بررسی کنید. تحقیقات خود را انجام دهید و در کمترین زمان یک ایده تجاری خواهید داشت.

شما می توانید از موارد زیر شروع کنید:

  • مشاور (آنلاین) در هر زمینه تخصصی
  • توسعه‌دهنده وب: فریلنسری یا کارمندی
  • فروشگاه تجاری: فیزیکی یا آنلاین
  • رستوران
  • کامیون حمل غذا
  • یک مربی بدنسازی شخصی یا صاحب باشگاه
  • مربیگری یا تدریس از هر نوع
  • طراحان از همه نوع
  • یک تجارت برنامه ریزی
  • یک تجارت مسافرتی
  • ماساژور
  • یک شرکت خدمات نظافتی
  • یک شرکت بازاریابی (آنلاین)

تحقیقات خود را انجام دهید، گزینه ها را بررسی کنید و به زودی یک ایده عالی برای شروع یک تجارت موفق داشته باشید.

نکته 6: تا آنجا که می توانید مصرف کنید

نکته ۶: تا آنجا که می توانید مصرف کنید

مصرف بیشتر ممکن است با عقاید و فرهنگ ما که می گوید اصراف نکنید متناقض باشد. اما منظور این نیست که باید بیشتر تلویزیون تماشا کنید. در عوض، باید کارهای مفید را امتحان کنیدکارهایی چون یادگیری در مورد ایده ها در مورد طیف وسیعی از چیزهای مختلف است.

کتاب‌های غیرداستانی را با هر موضوعی بخوانید. در بیوگرافی افرادی که مورد تحسین شما هستند غوطه ور شوید. مستندهایی در مورد طیف وسیعی از چیزها تماشا کنید. وبلاگ ها را بخوانید، ویدیوهای YouTube را تماشا کنید و همه چیز را کاوش کنید تا دانش خود را گسترش دهید. به دنبال درکی کم اما از همه چیز باشید و سپس، برای یافتن یک ایده کسب و کار، به آنچه که به آن علاقه دارید عمیق تر بپردازید.

کاوش در موضوعات مختلف به طور کلی توصیه خوبی است. این کار نه فقط برای راه اندازی یک کسب و کار بلکه برای زندگی شخصی تان نیز مفید است.

نکته 7: خلاقیت را تمرین کنید

نکته ۷: خلاقیت را تمرین کنید

شما ممکن است خودتان را خلاق نبینید، اما همه انسان ها این خاصیت را دارا هستند و یک راه آسان برای اثبات آن به خودتان وجود دارد: هر روز یک ایده تجاری داشته باشید. این خیلی سخت نیست، درست است؟ لازم نیست این طرح ها کامل باشند و شما مجبور نیستید خیلی خارج از چارچوب فکر کنید. شما فقط باید هر روز یک ایده متفاوت داشته باشید، همین!

چرا؟

این کار عادت خلاقیت را در شما ایجاد می کند. شروع با ایده های تجاری ساده و متداول، شما را به این شیوه اندیشیدن عادت می‌دهد. سپس، با گذشت زمان، ایده های تجاری در هر کجا که می روید ظاهر می شوند و این زمانی است که به ایده‌های خارج از مرزها و بن بست‌ها می‌رسید. آن وقت است که خلاقیت جادوی خود را انجام می دهد.

اما تا آن زمان، باید این عادت را توسعه دهید. شما باید کمی ذهن را تحریک کنید. از این گذشته، فقط زمانی در چیزی خوب می شوید که آن را تمرین کنید.

نکته 8: در کسب و کار خود به دنبال حل یک مشکل باشید

نکته ۸: در کسب و کار خود به دنبال حل یک مشکل باشید

هر کسب و کار موفقی مشکلی را حل می کند. در واقع، اگر بیزنس شما مشکل خاصی را حل نکند، به زودی از گردونه رقابت خارج خواهید شد. مشکلات مختلفی برای حل در این دنیا وجود دارد که شما می توانید آنها را حل کنید مثلا:

  • مشکلات جهانی، مانند تغییرات آب و هوایی.
  • مشکلات محلی، مانند نداشتن سالن ورزشی در منطقه.
  • مسائل و مشکلات روانی که منجر به رنج کشیدن افرا می شود.
  • مشکلات اجتماعی، مانند نحوه برخورد ما با یکدیگر.
  • مشکلات مالی، مانند ناتوانی در پرداخت قبوض.
  • مشکلات سلامتی، مانند تلاش برای کاهش وزن.

کافی است موضوعی را پیدا کنید که برای شما معنادار باشد و کسب و کار خود را با حل آن شروع کنید.

برای یافتن مشکلات به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟ از خودتان شروع کنید. ببینید در زندگی خود با چه مشکلاتی مواجه شده اید و بر کدام مشکلات فائق آمدید؟

به عنوان مثال، افرادی که با کاهش وزن دست و پنجه نرم می کنند، ممکن است به بهترین مربی شخصی تبدیل شوند. چرا؟ زیرا آنها می توانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و درد آنها را درک کنند.

اگر می خواهید کسب و کاری راه اندازی کنید و ایده ای ندارید، به نزدیک ترین مشکلات به خود فکر کنید و ببینید چه چیزی را دوست دارید حل کنید؟

نکته 9: ابتدا به دنبال مخاطب بگردیدنکته ۹: ابتدا به دنبال مخاطب بگردید

ممکن است از قبل نسبت به چیزی احساس اشتیاق داشته باشید، اما نتوانید ببینید که چگونه کسب و کاری را درباره آن راه اندازی کنید. یا حتی اگر مسیری را می بینید، ممکن است ریسک های زیادی مانند سرمایه گذاری های قابل توجه داشته باشد. می توانید بدون ریسک هم شروع کنید.

در اینجا یک ایده تجاری است که نیازی به سرمایه ندارد. چیزی که می توانید از راحتی خانه خود شروع کنید. با چیزی بیش از علاقه شدید به یک موضوع خاص شروع کنید و این کار صرفا برای جذب مخاطب است. قبل از اینکه در مورد اینکه چه چیزی بفروشید ایده‌ای داشته باشید، چرا ابتدا مخاطبی را پیرامون موضوع مورد علاقه خود ایجاد نکنید؟ به مخاطبان خود گوش دهید و آنها را درگیر کنید و سپس از ورودی آنها برای توسعه محصولات یا خدمات استفاده کنید.

این یک کار بسیار سازنده است. تنها چیزی که نیاز دارید یک اشتیاق و بستری است که از طریق آن بخواهید در مورد آن صحبت کنید. به عنوان مثال، یک نفر در وبلاگ خود در مورد توسعه شخصی صحبت می کند. در حالی که این کار شاید پول زیادی به همراه نداشته باشد اما با تمرکز روی جذب مخاطب کم کم به درآمد هم نزدیک می شود. علاوه بر این، این کار یک تجربه یادگیری عالی است و من از آن لذت می برم. هر درآمدی که با دانش به دست آمده، ممکن است یک کسب و کار کاملا متفاوت راه اندازی کنم. شما فقط باید از یک جا شروع کنید. بنابراین، اگر هیچ یک از نکات این مقاله به شما ایده کسب و کار نداد، این نکته نهایی را امتحان کنید زیرا ثابت کرده است که بهترین تصمیم بسیاری از افراد در زندگی است.

سخن پایانی

راه اندازی یک کسب و کار سخت است. و شروع یک کسب و کار بدون ایده ممکن است تقریبا غیرممکن به نظر برسد، اما ایده ها و فرصت ها همه جا هستند. سوال این است: کجا به دنبال بهترین ها هستید؟ با فهم اینکه که که هستیم و چه چیزی باعث می شود در درون به دنبال چیزی باشیم جای درست را خواهید یافت. سپس به خود بیاموزید که هر بار ایده های کسب و کار جدیدی داشته باشید. شاید بلافاصله ایده عالی خود را پیدا نکنید. بسیاری از کارآفرینان در طول زندگی خود مشاغل زیادی را راه اندازی می کنند  که بسیاری از آنها هم شکست می خورند. اما از طریق این تجربیات، آنها در نهایت بهترین را پیدا می کنند. پس به نکاتی را که در این مقاله آمده است کمی فکر کنید. سپس، چیزی را پیدا کنید که از آن لذت ببرید و بلافاصله شروع کنید.

به اشتراک بذارید

دوره های خودساخته

دوره جهش کسب و کار

صفر تا صد ایجاد و توسعه کسب و کار

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.