8 روش عالی برای افزایش میزان فروش
در این مبحث به بررسی روشهای مختلف برای افزایش میزان فروش میپردازیم. ابتدا از خودتان بپرسید آیا میزان فروش شما در سال جاری ثابت است؟ آیا برای رسیدن به افزایش فروش تلاش میکنید؟ آیا برای ایجاد انگیزه در گروه و رسیدن به اهداف به چه چیزهای زیادی نیاز است؟
من از چند متخصص فروش در مورد روشهایی که مورد علاقه من است برای افزایش میزان فروش سؤال کردم و چند نکته از خودم هم مطرح کردم، پس شما هم روش مورد علاقه خود را در این لیست پیدا کنید.
چگونگی افزایش میزان فروش
1- دان تایر، مدیر فروش HubSpot میگوید:”رسالت خود را تعریف کنید و با کسب انگیزه به افراد بیشتری کمک میکنید.”
باید با مسائل روبرو شد. فروش امری است تکراری و بهراحتی در دستانداز میافتد و در جهت نوسانات تولید تأثیرپذیر است. دائماً باید خود و تیم مأمور شرکت را یادآور شوید که به چه کسی خدمت میکنید و چرا مشتریان شما از کالا یا سرویس شما استفاده میکنند.
این میتواند به تیم شما سطح بالاتری از انگیزه و نیاز شدید برای برگزاری جلسات را ورای حدود وظایف آنها بدهد. جلسات را با صحبتهای تیم فروش شرکت، استراتژی، وظایف مورد نظر و اهداف شروع کنید.
2- جن اسپنسر، نایبرئیس فروش SmartBug Media :” Smarketing را بکار ببرید.”
Smarketing درواقع ادغام بازاریابی و فروش برای بهتر شدن میزان فروش است.
اسپنسر به بازاریابان توصیه میکند که کسبوکار و تغییرات مربوطه را پیگیری کنند. به آنها این امکان را میدهد تا در صورت مسئلهای در کار، متوجه شوند.
او توضیح میدهد که اگر مدیریت اطلاعات داشته باشد، میتواند با اطلاعات مربوط به معامله، آن را توسعه دهد. با نگاهی به این اطلاعات، واضح خواهد بود جایی که صحبت از بازاریابی و فروش است، نیاز به افزایش میزان فعالیتها برای رسیدن به اهداف نیز میباشد.
3- به گفته میشل بنفر، نایبرئیس فروش HubSpot :”به یاد داشته باشید زمان خرید به معنی زمان تأثیر نیست.”
برای مشتریان شما چقدر طول میکشد که ارزش محصول را دریابند؟ یک روز؟ یک ماه؟
او توضیح میدهد که خیلی از کسبوکارها در فصل کار، که برمیگردد به شروع مدارس، پاییز، یا حتی قبل از شروع فصل تعطیلات است که میزان فروش بیشتر میشود. از همین حالا برای رسیدن به موفقیت باید شروع کنند تا مطمئن شوند بیشترین بازدهی را از کار بهدست خواهند آورد.
4- میشل بنفر،نایبرئیس فروش HubSpot میگوید:”از فصل تابستان برای افزایش میزان فروش استفاده کنید.”
به توصیه بنفر، فروشندگان باید بطور مداوم خودشان را آماده و پیشرفت کنند و با جدیت کار را ادامه دهند و تابستان زمان خوبی است تا بهراحتی در جهت بهتر شدن تلاش و تمرین کنند. باید برای بهبود بخشیدن به میزان فروش اطلاعات زیادی کسب کنید.
5- میشل بنفر، نایبرئیس فروش HubSpot میگوید: “از اطلاعات آمار کار خود آگاه باشید.”
به هنگام صحبت از بیسبال، آمار ضربههایی که به توپ زده میشود را باید بدانید. شخصیت تجاری خودتان را تجزیهوتحلیل کنید؛ توصیه میشود که در عرض هشت هفته KPI یا شاخص عملکرد کلید کارها در شرکت بهبود ببخشید.
آیا حجم و سفارش معاملات را میتوانید افزایش دهید؟ تعداد معاملات بستهشده و تماسهای گرفتهشده با مشتریان احتمالی چطور؟ در مورد کوتاهتر کردن طول چرخه فروش چه میدانید؟ بنفر میگوید باید از وضعیت آمار کارهایتان اطلاع داشته باشید تا با علاقه به افزایش میزان فروش و بهبودی آن فعالیت کنید.
6- به گفته میشل بنفر، نایبرئیس فروش HubSpot :”از کار کردن لذت ببرید.”
برای برخی افراد، فروش میتواند کاری تکراری و خستهکننده باشد و برای عده دیگر هر معامله فرصتی تازه برای کمک به کسبوکار و یا هر کسی که یک مشکل چالشبرانگیز را حل کند.
این حس شما را در رسیدن به هدفتان کمک میکند و میزان فروش شما را تحت تأثیر قرار میدهد.
7-دان تایر، مدیرکل فروش HubSpot توصیه میکند،”درصدهای کاری تیم خود را افزایش دهید.”
وقتی تیم یک شرکت در تنگنا قرار میگیرد، باید با بهکارگیری یک فکر مبتکرانه مانند تشکیل دادن گروههای دونفره از کارکنان، همهچیز را تغییر دهیم.
در این نوع روشها تنوع زیادی وجود دارد. از دو نماینده که بایکدیگردر معاملهای کار میکنند گرفته تا ارتباط داشتن یک فرد سالمند با یک فرد جوان. حتی میتوانید تیم را بهصورتهای جفت برای یک رقابت سالم تقسیم کنید.
فروش گروهی باعث سرگرمی، آموزش و ایجاد تفاوتهایی میشود. بعلاوه توجه زیاد به مشتریان باعث رضایت آنها میشود.
8- دان تایر، مدیرکل HubSpot میگوید:” اجرای یک ارتقای مستحکم ارزش بسیار زیادی به روند پردازش کار میدهد.
بهجای ارائه تخفیف روی محصول خود، ارزش بیشتری به خریدها بدهید. مشتریان بعدازاینکه مراحل خرید را انجام دهند، بیشتر به توجه، کمک و حمایت نیاز دارند. پیشنهاد یک چک 90 روزه یا فراهم کردن نیروی کار برای راهاندازی کاری باعث صرفهجویی در وقت مشتری و تلاش برای پیشرفت کار میتواند به افزایش میزان فروش کمک کند.
روش پاداش دادن
دان تایر، مدیرکل فروش HubSpot :”تماس گرفتن با فروشندگان فعلی و درخواست برای ارجاع آنها “
آخرین باری که از یک فروشنده با شما تماس گرفته شد و به خاطر کسبوکارتان تشکر کرد چه زمانی بود؟ هرگز چنین چیزی اتفاق نیفتاده است؟ دقیقاً همینطور است. به این مسئله فکر کنید که میتوانید این کار را انجام دهید و مشتریان را با این کار ترغیب به رجوع و خرید کنید. این کار در میزان فروش شما تأثیر زیادی خواهد داشت.
نمونهای از این تماس، دان انجام داده بدینصورت میتوانید از این نوع تماسها داشته باشید.
اجازه ندهید فروش کم شما یک ماه یا یک سال کاری شما را خراب کند. با استفاده منظم از روشهای جدید و بروز مانند آنچه در بالا گفته شد، زندگی جدید خود را به فرآیند فروش مناسبی تبدیل کنید که مطمئناً میزان فروش را به حد بالایی افزایش خواهد دادوبه ثروت شما خواهد افزود.
مقالات خواندنی:
پولار شدن به روش دکتر کاویانی
روشهای افزایش فروش کسب و کار (تضمینی) بروزرسانی 2019
قیف تبدیل در تجارت الکترونیک: چگونه آنرا جهت بهبود و افزایش فروش بهینهسازی کنیم؟
چگونه مهارت فروش کسب کنم؟
آیا باید یک استراتژی فروش را طراحی کنید؟
۱۰ مورد از بهترین کتابهای آموزش فروش
افزایش سریع فروش با تکنیک های اعتمادسازی
چگونه یک کسبوکار بینالمللی بسازیم و محصولات خود را با استفاده از بازاریابی جهانی بفروشیم؟
واقعیتی ناخوشایند درباره برخی از فروشندگان !
۳ دلیل کاهش فروش کسب و کار و راه حل آن ها
مهمترین مهارت فروش کدامند؟ (بروزرسانی 2019)
آموزش فروش از طریق فروشگاه آنلاین