برندینگ چیست ؟ | چرا برندینگ مهم است و چه کاربردی دارد؟ 

برندینگ چیست ؟ | چرا برندینگ مهم است و چه کاربردی دارد؟ 

برندینگ چیست ؟ | چرا برندینگ مهم است و چه کاربردی دارد؟ 

برندینگ، طراحی نام و یا نمادی است که یک شرکت برای محصول خود در نظر می‌گیرد و به راحتی قابل شناسایی است.

این نام یا نماد، متعلق به یک شرکت است و به شناخت محصول کمک می‌کند و آن را از سایر کالاها و محصولات متمایز می‌کند. برندینگ و یا نام تجاری در شناخت محصول بسیار اهمیت دارد.

برندینگ چیست ؟ | چرا برندینگ مهم است و چه کاربردی دارد؟ 
برندینگ چیست ؟ | چرا برندینگ مهم است و چه کاربردی دارد؟

برند چیست؟

برند، مجموعه‌ای از نشانه‌های بصری و کلامی است که ظاهر و شکل یک شرکت را نشان می‌دهد و برای معرفی یک بیزینس در بین افراد و شرکت‌ها به‌کار برده می‌شود، در واقع برند، ارزش  واقعی و هویت یک محصول را به تصویر می‌کشد.

به طور کلی می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین موضوعات برای تاثیرگذاری عمیق و فوق‌العاده در ذهن مخاطبان، برند شماست.

برندینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

برندینگ، این روزها در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و موفق، دیگر به عنوان یک امر نمادین و تشریفاتی محسوب نمی‌شود و جایگاه ویژه‌ای در بین صاحبان کسب و کار و شرکت‌های بزرگ دارد.

اهمیت برندینگ در کسب‌ و کار

برندینگ در هر نوع کسب و کاری، چه کوچک و چه بزرگ، ارزش و اهمیت خاصی دارد، اما مسلما، صاحبان شرکت‌ها و کسب و کارهای بزرگ برای ایجاد یک برند معتبر و شناخته شده تلاش بیشتری می‌کنند.

در بسیاری از بیزینس‌های کوچک، نشان تجاری یا برندینگ، مفهوم بی‌اهمیتی دارد که صاحبان این کسب و کارها، زمان و هزینه زیادی برای ایجاد یک برند، صرف نمی‌کنند. 

معمولا این افراد عقیده دارند که یک جنس خوب و با کیفیت نیازی به معرفی و برند ندارد و خودش به میزان کافی، فروش می‌رود اما باید این موضوع را درنظر گرفت که اگر یک شرکت و سازمان نتواند ارتباط خوبی با مشتریان خود برقرار کند در نهایت شکست می‌خورد، اینجاست که ارزش برندینگ مشخص می‌شود.

برندینگ چیست و چرا باید به آن توجه کرد؟

برندینگ، یکی از بااهمیت‌ترین فاکتورها در شکل‌گیری تصویر عمومی و همگانی از شرکت شما است.

حتی اگر بهترین محصول و خدمات را به کاربران خود ارائه دهید، بدون داشتن یک راه و روش مناسب برای تبلیغات، بازاریابی و جذب مشتری، بیزینس شما کامل نمی‌شود و روزهای سختی را در پی خواهید داشت.

وقتی این سوال مطرح می‌شود که برندینگ چیست؟ در واقع این بسیار مهم است که بدانید اینجا مسئله کیفیت کالا و محصول شما نیست بلکه موضوع آگاهی و اطلاعات کاربران از محصول و کالای شماست.

یک کالا و محصول نمی‌تواند به تنهایی مزایا، کیفیت و ارزش خود را به کاربران خود و به خصوص کسانی که به شکل اینترنتی خرید می‌کنند، نشان دهد، در این مواقع این برند است که به محصول و کالای شما هویت و مفهوم می‌دهد.

فاکتورهای برندینگ چیست؟

برای ایجاد یک برند معروف و برندینگ شدن، باید یکسری از فاکتورها و المان‌های مهم را در نظر گرفت، از جمله این فاکتورها عبارتند از:

لوگو در برندینگ

طراحی لوگو برای برند، شاید مهمترین قسمت برای موفقیت برند باشد؛ بنابراین برای طراحی آن باید دقت زیادی داشته باشید. لوگو، بیانگر و نشان‌دهنده شرکت شماست، پس باید ارزش و اعتبار و رسالت اصلی کسب و کارتان را نشان دهد.

در طراحی لوگو، باید فونت‌ها، رنگ‌ها، زوایا، اندازه و … را مورد نظر گرفت و خلاقیت و آگاهی لازم و کافی را در این پروسه به کار برد تا با خلق یک لوگوی ممتاز در مسیر موفقیت قرار گرفت.

رنگ در برندینگ

شاید ظاهرا رنگ‌هایی که در طراحی لوگو استفاده می‌شود در درجه دوم اهمیت باشد اما از نظر روانشناسی یکی از مهمترین عواملی که برای برندینگ باید در نظر گرفت رنگ‌های مناسب است.

ترکیب رنگ‌ها می‌تواند بیانگر ارتباط و پیوند شما با مشتریان و کاربران محصولات و خدمات شماست، به طور مثال رنگ قرمز نشان دهنده سرزندگی و بی‌پروا بودن است و یا رنگ آبی، قدرت خود را به رخ می‌کشد.

فونت‌ها در برندینگ

احتمالا فونت‌ها به اندازه لوگو و رنگ در طراحی برند شما اهمیت چندانی ندارند اما به راحتی می‌توان متوجه تاثیر فونت در نگاه مشتریان و کاربران شد.

به طور مثال فونت‌های براق و زاویه دار نشان‌دهنده یک شرکت خلاق و نوآور است که با فن‌آوری و تکنولوژی روز پیش می‌رود در حالی که فونت‌های خمیده، صمیمیت و دوستی را نشان می‌دهد.

زبان برندینگ 

زبان برندینگ چیست؟ این سوالی است که ممکن است برای بسیاری از صاحبان صنایع و کسب و کارها به وجود بیاید.

برای موفق بودن و داشتن یک برند محبوب باید توجه کنید که همیشه توجه بر روی آنچه که می‌خواهید بیان کنید کافی نیست بلکه چگونگی ابراز و نوع بیان نیز بسیار مهم و ضروری است، زبان برندینگ بیانگر نوع نگرش، رسالت و ارزش‌های واقعی برند شماست.

برندینگ چیست و چرا ارزش کسب و کار را افزایش می‌دهد؟

کاملا واضح و روشن است که یک نام تجاری قوی و برند معتبر، ارزش کسب و کار و میزان سود‌دهی شما را در بازار کار و در بین رقیبان افزایش می‌دهد، این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما تصمیم بگیرید که برای خود کسب و کاری را ایجاد کنید.

با داشتن یک برند قوی در بازار و در بین سایر برندها، می‌توانید فرصت‌های سرمایه گذاری، مناسب‌تر و بهتری داشته باشید و از این طریق درآمد بیشتری کسب کنید.

برندینگ چگونه مشتریان جدیدی را به وجود می‌آورد؟

یک برند خوب و معتبر، موجب ارتقا و پیشرفت تجارت و بیزینس می‌شود، و به طور کلی در میان مصرف‌کنندگان و کاربران محصول، یک حس مثبت از شرکت و برند را به وجود می‌آورد.

وقتی برای ارائه کالا و محصولات شرکت از یک برند و نام تجاری استفاده می‌شود، کاربران و مشتریان اعتماد بیشتری به آن محصول دارند و با اطمینان بیشتری از آن استفاده می‌کنند، این عامل باعث می‌شود که مشتریان، خود، تبلیغ شرکت و برند شما را انجام دهند و هر مشتری یک تبلیغ کننده باشد.

با افزایش تعداد مشتریان، برند از اعتبار و شناخت بیشتری در بین افراد برخوردار می‌شود و کسب و کار شما را رونق می‌دهد.

راه ارتقا برندینگ چیست؟

در دنیای امروز که تکنولوژی با سرعت بالا در حال پیشرفت است باید توجه کنید که شما نیز برای به روز شدن و ارتقای برندتان از ابزارها و راه‌های مختلف استفاده کنید، از جمله این ابزارها می‌توان به تبلیغات گسترده و افزایش خدمات به مشتریان و کاربران اشاره کرد.

مقالات خواندنی:

پولدار شدن به روش دکتر کاویانی

برند چیست؟ | برند چه کمکی می تواند به کسب و کارمان بکند؟

۷ اشتباه اجتناب‌پذیر بازاریابی صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک

دستورالعمل‌های نهایی برای ترندهای بازاریابی در سال ۲۰۱۹

چگونه یک کسب‌وکار بین‌المللی بسازیم و محصولات خود را با استفاده از بازاریابی جهانی بفروشیم؟

۹ روش برای پاسخ دادن به درخواست تخفیف مشتریان

۱۷ ایده بازاریابی رایگان برای کسب‌وکارهای کوچک!

۴ ترند برتر بازاریابی در سال ۲۰۲۰ و بعد از آن (بروزرسانی جدید)

بازاریابی چریکی (guerrilla marketing) چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود