کار درمنزل | 7 ایده برتر برای کار در منزل در سال 1398

کار درمنزل | 7 ایده برتر برای کار در منزل در سال 1398

۷ ایده برتر برای کار در منزل در سال ۱۳۹۸

اگر به‌دنبال ایده برتر برای کار در منزل هستید و از ایده‌های غیر کاربردی که بسیاری از آنها برای کاربران ایرانی غیر قابل اجراست به ستوه آمده‌اید، پیشنهاد می‌کنم ۷ ایده برتر کار در منزل را که در زیر مطرح خواهیم کرد، دنبال کنید. مطمئن باشید دست خالی از این صفحه بیرون نمی‌روید.

کار درمنزل | 7 ایده برتر برای کار در منزل در سال 1398
کار درمنزل | ۷ ایده برتر برای کار در منزل در سال ۱۳۹۸

مزایای کار در منزل

متقاضیان کار در منزل معمولا به چند دسته تقسیم می‌شوند. دانشجویان، خانم‌های خانه‌دار و شاغلین کم‌درآمد از جمله کسانی هستند که به عنوان کار پاره‌وقت به دنبال ایده برتر کار در منزل هستند تا علاوه بر رفع نیاز روحی و ارتقا وجه‌ی اجتماعی از نظر اقتصادی نیز کمکی در بهبود وضعیت موجود خود داشته‌باشند.

دسته دیگر، جوانان جویای کاری هستند که به دلیل مشکل بیکاری به دنبال کاری دائمی با درآمد مناسب برای تامین مخارج آتیه خود هستند.

مواردی که در زیر اشاره می‌شود برای هر دو دسته مفید است و متقاضیان کار دائمی نیز می‌توانند از یکی از روش‌های زیر شروع به کسب درآمد کنند تا سرمایه لازم جهت انجام کار دائمی در منزل برایشان فراهم شود.

۷ ایده برتر کار در منزل در سال ۹۸

کار درمنزل | 7 ایده برتر برای کار در منزل در سال 1398
کار درمنزل | ۷ ایده برتر برای کار در منزل در سال ۱۳۹۸

۱. کسب درآمد از اینترنت

امروزه کسب درآمد اینترنتی حرف اول را در ایده‌های کار در منزل می‌زند. فریلنسری یا دورکاری از جمله موارد مهم کار در منزل از طریق اینترنت است. دورکاری زمینه‌های گسترده‌ای دارد که از جمله مهمترین آن‌ها انجام کارهای تایپ، ترجمه، تولید محتوا، کار‌های گرافیکی، انیمیشن، پذیرشگر مجازی، حسابداری مجازی و طراحی وب سایت و … است.

ایجاد سایت واسطه‌ای:

طراحی سایت و ایجاد فروشگاه اینترنتی بدون سرمایه از جمله آن موارد است. به عنوان مثال طراحی سایتی به عنوان فروشگاه کتاب‌های دست دوم دانشگاه پیام نور یا کتاب‌های کمک آموزشی کنکور می‌تواند در زمره‌ی سایت‌های واسطه‌ای به حساب آید. از آنجا که کتاب‌ها و منابع درسی دانشگاه پیام نور معمولا ثابت است و گاهی اوقات دانشجویان، کتاب‌های دست دوم که پاسخ سوالات در آن تیک خورده و موارد مهم علامت‌گذاری شده باشند، را بهتر می‌پسندند؛ شما می‌توانید با راه‌اندازی یک فروشگاه مجازی واسطه‌ای این دو دسته را به هم ارتباط دهید.

دانشجویانی که قصد فروش کتاب‌های ترم‌های گذشته خود را دارند در قسمت مربوط در سایت شما عکس و نمای کلی از کتاب خود را به همراه توضیحات و قیمت پیشنهادی‌شان ثبت می‌کنند. از طرفی دانشجویان متقاضی خرید نیز از بین کتاب‌های ثبت شده کتاب‌های مورد نظر خود را از نظر معیار تمیزی، داشتن یا نداشتن نوشته در کتاب و میزان قیمت انتخاب می‌کنند و برای خرید اقدام می کنند. در این میان سایت شما به عنوان واسطه، کمیسیون راه‌اندازی و حق‌الزحمه به روزرسانی سایت را از هر فروش دریافت می‌کند.

همچنین بخوانید:  ۷ راهکار برای افزایش سریع فروش در اینستاگرام

فراموش نکنید اگر درصد کمتری نسبت به سایت‌های رقیب دریافت کنید به مراتب بهتر است؛ چرا که مقدار زیادی فروش با درصد کم بهتر از مقدار کمی فروش با درصد زیاد است. به عبارت دیگر دریافت کمیسیون کمتر توسط شما باعث استقبال بیشتر متقاضیان شده و با تلبیغات دهان به دهان، آمار بازدید از سایت شما بالاتر می‌رود و در کنار کار فروش می‌توانید به عنوان یک سایت پربازدید از صاحبان آگهی‌های تجاری برای گذاشتن تبلیغاتشان در سایت خود مبلغ قابل ملاحظه‌ای را دریافت کنید.

اگر شما با سیستم‌های مدیریت محتوا (cms) نظیر وردپرس و جوملا آشنایی کافی داشته باشید می‌توانید به صورت رایگان سایتی برای خود طراحی کنید اما اگر با وجود آموزش‌های زیادی که در این زمینه در اینترنت هست موفق به طراحی سایت نشدید، از سی ام اس‌های آماده که کسب و‌کارهایی ایرانی ارایه می‌دهند استفاده کنید. (ولی ما گزینه دوم را پیشنهاد نمی‌کنیم.)

۲. هنرهای دستی 

اگر شما از آن دسته کسانی هستید که به هنر‌های دستی علاقه‌مند هستید و کار در فضای مجازی خیلی به مزاج شما سازگار نیست، بهترین گزینه برای کار در منزل، انتخاب یکی از رشته‌‌های هنری درآمدزاست. قالیبافی از دیرباز تاکنون از بهترین روش های کسب درآمد در ایران بوده و نه تنها جایگاه خود را از دست نداده بلکه به دلیل صادرات فرش و تابلو فرش روز به روز بر ارزش آن افزوده می‌شود. اگر در این رشته مهارت ندارید نگران نباشید؛ شما می‌توانید به راحتی و به صورت رایگان در یکی از مراکز فنی و حرفه‌ای جهت آموزش ثبت نام نمایید و طی دوره‌ای کوتاه مهارت‌های لازم را کسب نمایید.

اما از آنجا که قالیبافی پروسه‌ی زمان‌بری است ولی شما تمایل به کارهای زودبازده دارید، می‌توانید از سایر هنر‌های دستی نظیر سرمه‌دوزی روی ترمه، سنگ دوزی وکار روی لباس عروس و لباس‌های مجلسی،قلاب بافی‌های تزیینی، شماره دوزی، خیاطی، گلدوزی، بافتنی، معرق کاری، گلیم‌بافی، کار با سفال، حکاکی روی مس، عروسک‌دوزی، چرم‌دوزی، نمد‌دوزی، ساخت زیورآلات دست‌ساز و…برای کار در منزل بهره ببرید.

اگر به خیاطی علاقه دارید اما شرایط منزل شما به گونه‌ای است که مناسب رفت‌وآمد مشتریان نیست، می‌توانید ست آشپزخانه مثل انواع دم‌کنی، پیشبند و دستگیره دوخته و به بازار عرضه کنید چون از جمله موارد پر‌مصرفی است که همواره تقاضا در این زمینه وجود دارد مخصوصا اگر در انتخاب نوع، رنگ و طرح دوخت کمی ذوق و سلیقه به خرج دهید، قطعا موفق خواهید شد.

همچنین بخوانید:  چرا افرادی که دانشگاه نرفتن ثروتمندترن؟

۳. بسته‌بندی

در زمینه بسته‌بندی آگهی زیادی جهت کار در منزل وجود دارد اما اگر کمی سرمایه هم داشته باشید می‌توانید خود شخصا برای بسته‌بندی اقدام کنید. برای بسته‌بندی مواد خوراکی نیاز به اخذ مجوز از جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت محصولات دارید. به غیر از بسته‌بندی حبوبات و خشکبار می‌توانید با بسته بندی هل، زیره و مواردی نظیر این که با یک ترازوی دیجیتالی کوچک و دستگاه دوخت ساده مثل منگنه کار خود را شروع کنید تا سرمایه لازم جهت خرید تجهیزات و مواد اولیه خشکبار را فراهم نمایید.

۴. محصولات غذایی خانگی

بسیاری از زنان شاغل حاضرند برای تهیه ترشی، مربا‌های مختلف با تنوع فصول و سبزیجات آماده که فرصت تهیه آن را ندارند مبلغی بیش از ارزش آن پرداخت کنند تا جای خالی آن محصول خانگی در کانون گرم خانواده‌شان حس نشود. از طرفی علاوه بر تهیه انواع ترشی و شور خانگی و مربا به صورت کلی و جزئی می‌توانید به صورت روزانه به پخت سمبوسه، کیک خانگی، فلافل و تهیه ساندویچ اقدام نمایید و در مدارس ابتدایی و متوسطه توزیع نمایید.

۵. آموزش خصوصی و تدریس خصوصی

اگر عاشق آموزش دادن هستید و استعداد لازم جهت یاد دادن مسائل مختلف به دیگران را دارید و در رشته و گرایش خاصی دارای مهارت هستید، می‌توانید به عنوان معلم خصوصی در منزل خود مشغول به کار شوید. البته از طریق اینترنت هم می‌توانید به صورت آنلاین آموزش دهید و هم فایل آموزشی تهیه کرده و در اینترنت قرار دهید. فایل‌های آموزشی شما حتی می‌تواند شامل همه‌ی مهارت‌ها و تجربه‌های شما در زندگی مانند آشپزی، بافتنی، کودکیاری و یا هر مهارت دیگری که دارید باشد و علاوه بر کسب درآمد از اجر معنوی آن نیز بی‌بهره نخواهید ماند. چرا که در روایت است هر‌کس کلمه‌ای به من بیاموزد مرا بنده خویش ساخته است. امام صادق (ع) می‌فرمایند: برای هر چیز زکاتی است و زکات علم، آموختن به اهلش است.

۶. پرورش گل و گیاه                            

در صورتی که به پرورش گل و گیاه علاقه دارید، کشت گیاهان دارویی به عنوان کار در منزل می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. باغچه منزل، پشت بام، گلخانه منزل، تراس خانه و پشت پنجره فضای مناسبی را برای این کار در اختیار شما قرار می‌دهد.همچنین پرورش گل‌ های خانگی مناسب منازل آپارتمانی و طراحی تراریوم در منزل می‌تواند درآمد‌زا باشد.

تراریوم در واقع مانند آکواریوم شیشه‌ای است که می‌تواند باعث ایجاد زیبایی در دل زندگی شهری و آپارتمان نشینی باشد. 

همچنین بخوانید:  چطور زندگی خوبی داشته باشیم؟ نسخه‌ای تضمینی برای دستیابی به موفقیت !

۷. انجام خدمات زیبایی و آرام‌‌بخش

می‌توانید با خرید یک دستگاه بخور سرد برای  صورت در منزل، انواع بخور اسانس گل‌ها و گیاهان دارویی و ماسک های زیبایی پوست را به همسایگان، دوستان، اقوام و آشنایان ارائه دهید. حتی می‌توانید از یک دستگاه ماساژور جهت کاهش خستگی و رفع تنش عصبی همراه با بخور‌های معطر گیاهی که استنشاق آن طی مراحل ماساژ درمانی آرام بخش است، استفاده کنید.

فراموش نکنید این خود شما هستید که با علاقه به این کار به نوعی انرژی درمانی می کنید نه دستگاه بخور التراسونیک یا ماساژور! چه بسا برخورد و روی خوش شما باعث جذب مشتری شده و مراجعان به بهانه گرفتن خدمات، ولی بیشتر به دلیل مصاحبت با شخص شما به شما مراجعه می‌کنند. 
در پایان اگر توانایی فراهم کردن حداقل سرمایه اولیه و مکان مناسب در منزل را دارید می‌‌توانید اقدام به تهیه دستگاه‌هایی نظیر جوراب بافی، دستگاه قند‌شکن، دستگاه بسته بندی خشکبار و دستگاه چاپ بنر نمایید تا به عنوان کار دائمی و تمام وقت به آن بپردازید.

فقط دقت کنید مثلا برای چاپ بنر از خرید دستگاه‌های کار‌کرده بپرهیزید. چون ممکن است هزینه تعمیرش مانع کسب درآمد شما باشد و با مشکل مواجه شوید اما اگر یک دستگاه پیشرفته تهیه نمایید درآمد بالایی خواهید داشت زیرا علاوه بر چاپ بنر برای سردر فروشگاه‌ها، پیام تسلیت و پیام خیر مقدم برای زائرین عتبات عالیات می‌توانید با ادارات و سازمان‌ها برای چاپ بنرهای مناسبتی و شهرداری‌ها برای بیلبورد و اعلان چاپی درون شهری قرارداد ببندید.

وام های بدون کارمزد و کارآفرینی می‌تواند منبع خوبی برای تامین سرمایه اولیه شما جهت کار در منزل محسوب شود.

امیدواریم یکی از موارد فوق برای شما مفید واقع شده باشد. آرزوی سایت خود‌ساخته موفقیت و سربلندی شماست.

 

مقالات خواندنی:

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

۵ ایده خلاقانه پولساز خوب به جای تاکسیرانی بعد از ظهر

چه چیزهایی را برای ثروتمند شدن باید فدا کنیم؟

ایده‌ های خلاقانه پولساز / اقتصاد خلاق تحولی در کسب درآمد

بهترین راه‌های کسب درآمد از تلگرام در سال ۲۰۱۹ 

۶ مهارت اساسی درباره‌ی میلیونرهای خودساخته

دروغ‌های بازدارنده از رسیدن به موفقیت در زندگی

۱۵ موردی که افراد کم‌درآمد در آن ولخرجی می‌کنند

خلاقیت در کارآفرینی ضروری است؟ اصلاً کارآفرین خلاق چه کار می‌کند؟

علائمی که نشان می‌دهد برای ثروتمند شدن و رسیدن به موفقیت مالی آماده نیستید!

چگونه آرنولد شوارتزنگر قبل از بازیگری به یک میلیونر تبدیل شد؟

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود