سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی در ایران

سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی در ایران

سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی در ایران

کسب‌وکار اینترنتی حالا دیگر برخلاف گذشته عبارت نامأنوسی نیست و امروز بسیاری از افراد از بستر اینترنت نسبت به راه‌اندازی انواع کسب‌وکار و درآمدزایی اقدام می‌کنند. امروز اینترنت چه برای کالاها و چه برای خدمات، یک بازار بالقوه بزرگ بوده که به‌شرط رعایت قواعد و اِشراف بر اصول کار می‌تواند سود سرشاری را از فعالیت‌های اقتصادی نصیبتان کند. کم‌هزینه بودن راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی، تسهیل ورود عرضه‌کنندگان به بازار و صحنه رقابت را موجب شده است. از سوی دیگر، سهولت خرید اینترنتی و صرفه‌جویی‌های زمانی و بعضاً اقتصادی حاصل از آن، مشتریان را بیش‌ازپیش نسبت به آن ترغیب می‌کند که این امر به‌نوبه خود بر رونق بازار اینترنت و کسب‌وکار اینترنتی می‌افزاید.

سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی در ایران
سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی در ایران

روش‌های زیادی برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی وجود دارد که در اینجا قصد داریم به برخی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین آن‌ها اشاره‌کنیم. چنانچه شما نیز ایده راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی را در سر می‌پرورانید، همراهی‌تان تا انتهای این گفتار خالی از لطف نخواهد بود.

1- تولید محتوا:

تولید محتوا را به‌جرأت می‌توان یک مهارت منحصربه‌فرد و رکن اساسی موفقیت درصد چشمگیری از کسب‌وکارهای اینترنتی دانست که روزبه‌روز بر میزان تقاضا نسبت به آن افزوده می‌شود. تولید محتوا با استناد به گزارش‌ها و تحلیل‌های متعددی که در بسیاری از نشریات معتبر اقتصادی به چاپ رسیده، حالا یکی از پردرآمدترین روش‌های کسب‌وکار اینترنتی محسوب می‌شود و انتظار می‌رود به‌موازات رونق فزاینده و بعضاً باورنکردنی تجارت آنلاین، در آینده‌ای نه‌چندان دور به یکی از 5 شغل برتر و پردرآمد دنیا تبدیل شود. با تبدیل ماهیت کسب‌وکارها از حالت فیزیکی به حالت الکترونیک، حالا شما باید پیش از عرضه کالاها و خدمات مرغوب، محتوای مرغوب را به خریداران بالقوه عرضه کنید. به‌عبارت‌دیگر، امروز عرضه‌ی محتوا پیش‌نیاز عرضه محصولات است و محتوای غنی می‌تواند زمینه‌ساز فروش محصولات و کسب درآمد سرشار باشد.

تولید محتوا، مهارت نگارش متون و هنر عرضه‌ی گفتنی‌ها به نحوی است که در عین رعایت مؤلفه‌های فنیِ مربوط به بحث بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا همان SEO، برای خریداران بالقوه نیز ارزش واقعی ایجاد کند. بنابراین اگر مهارت، ذوق و خلاقیت نویسندگی دارید می‌توانید با فراگیری اصول فنی و آگاهی از الگوریتم‌های ارزیابی موتورهای جستجو و متعاقباً تولید محتوای غنی و خواندنی، درآمد هنگفتی به جیب بزنید! وقتی رسماً این کار را آغاز کنید، گاه به‌واسطه مبالغی که صاحبان کسب‌وکار اینترنتی حاضرند در ازای تولید محتوای ایده‌آل به شما پرداخت کنند، متحیر و غافلگیر خواهید شد و بیش‌ازپیش به ارزش این توانایی خاصتان پی خواهید برد.

2- راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه‌های اینترنتی با سرعتی باورنکردنی در حال رشد هستند و هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در مقایسه با یک فروشگاه سنتی یا فیزیکی، مزایای زیادی دارد. فرایند راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی بسیار ساده بوده و برای انجام این کار نیاز به صرف هزینه زیادی نیست. در واقع جز هزینه‌هایی مثل طراحی وب‌سایت، خرید هاست و …، هزینه عمده دیگری در این شیوه‌ی کسب‌وکار اینترنتی وجود ندارد. هزینه‌های انبارداری کالاها، اجاره مغازه، هزینه‌های سربار و … از جمله مهم‌ترین هزینه‌هایی هستند که در فضای آنلاین کسب‌وکار، حالا دیگر به یک خاطره تبدیل شده‌اند!

همچنین بخوانید:  به قول بزرگان! کاربردی‌ترین جملات انگیزشی تأثیرگذار بر مسیر موفقیت در زندگی

موفقیت در عرصه‌ی راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، مستلزم دو قابلیت ویژه است. نخست آنکه از طریق اِشراف کامل بر کانال‌های مختلف بازار و ایجاد لینک با بهترین عرضه‌کنندگان، باید تا می‌توانید کالاهای فروشگاهتان را با قیمت کمتری به مشتریان عرضه نموده و از این طریق نوعی مزیت قیمتی نسبت به رقبا پیدا کنید. به‌هرحال، باید بپذیریم که عامل قیمت، هنوز هم اولویت اول و آخر از نگاه بخش عمده‌ای از خریداران در انتخاب یک مرکز فروش فیزیکی یا اینترنتی است. اما قابلیت دوم، مزیت محتوایی است. یعنی محتوایی که برای محصولاتتان ارائه می‌کنید باید در عین مخاطب-محور بودن از نظر فنی نیز قوی و غنی باشند. باید تلاش کنید با رعایت دقیق موازین محتوایی از همان گام نخست، اعتماد موتورهای جستجوگر و مشخصاً گوگل را نسبت به وب‌سایت خود جلب کنید تا هر چه سریع‌تر بتوانید در صفحه نتایج آن‌ها، جایگاه مناسبی برای کلیدواژه‌های استراتژیکی که مدنظر دارید، برای خودتان دست‌وپا کنید.  بسیار مهم است زمانی که کاربر یک عبارت خاص را گوگل می‌کند، محتوای مربوط به فروشگاه شما در صفحات نخست نشان داده شوند. نمایش در صفحات اول به معنای احتمال بیشتر کلیک کردن روی لینک وب‌سایت شماست. کلیک روی لینک وب‌سایتتان به معنای افزایش ترافیک دریافتی و افزایش ترافیک دریافتی نیز به معنای افزایش احتمال خرید مشتری از فروشگاه اینترنتی‌تان خواهد بود.

البته فراموش نکنید که هرچند میدان بازی و شکل بازار در کسب‌وکار اینترنتی تغییر کرده اما قواعد تجارت، همان قواعد همیشگی هستند که باید به آن‌ها پایبند باشید. مؤلفه‌هایی مثل عرضه محصول باکیفیت، پاسخگویی در قبال آنچه عرضه می‌کنید، سرعت تحویل، قیمت مناسب و … همه و همه از مواردی هستند که باید نسبت به آن‌ها تعهدی مثال‌زدنی از خود نشان دهید. به خاطر داشته باشید که در اینجا نیز شرط اساسی بقا و رونق کسب‌وکارتان، رضایت مشتری است که باید برای نیل به آن، نهایت تلاشتان را به کار ببندید.

3- طراحی وب‌سایت و برنامه‌نویسی

وب‌سایت‌ها، به‌مثابه ویترین کسب‌وکار اینترنتی شما هستند که بدون وجود آن‌ها، راه‌اندازی بسیاری از اَشکال تجارت آنلاین، امکان‌پذیر نخواهد بود. به همین دلیل به‌موازات رشد چشمگیر فروشگاه‌های اینترنتی، طراحی وب‌سایت، به دانشی تبدیل شده که بازار تقاضای بسیار خوب و پرسودی دارد.

همچنین بخوانید:  میکرووایرال

از سوی دیگر، نظر به محیط شدیداً رقابتی حاکم بر فضای کسب‌وکار اینترنتی، بسیاری از شرکت‌ها تلاش می‌کنند با رونمایی از اپلیکیشن‌ها و عرضه برنامه‌های کاربردی اختصاصی‌شان، فرایند مدیریت روابط مشتری (CRM) را با اثربخشی هر چه بیشتر پیاده‌سازی کنند. بنابراین اگر از دانش کافی در حوزه برنامه‌نویسی و ساخت و توسعه نرم‌افزارها برخوردار هستید، بدانید فرصتی طلایی و افقی بسیار روشن برای کسب درآمد در این عرصه پیش رویتان قرار دارد.

البته می‌توانید به‌طور شخصی نیز به طراحی و عرضه نرم‌افزار یا اپلیکیشن مستقل خودتان برای پلتفرم‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف بپردازید و پس از تائید فنی، آن‌ها را جهت فروش به مارکت‌های معتبر معرفی نمایید. این اپلیکیشن می‌تواند یک برنامه مفید کاربردی یا حتی یک بازی ساده اما سرگرم‌کننده باشد. به‌طورکلی دانش تخصصی و ایده‌ی بکر، دو خصوصیتی هستند که می‌توانید با تکیه بر آن‌ها، بدون نیاز به سرمایه اولیه در این حوزه از کسب‌وکار اینترنتی، به پیشرفت‌های اقتصادی فوق‌العاده‌ای دست پیدا کنید.

4- آموزش

آموزش در عرصه کسب‌وکار اینترنتی، همچنان اهمیت خود را حفظ کرده و خریداران کماکان حاضرند مبالغ زیادی را صرف دریافت و خرید آموزش مطلوب کنند. برخورداری از دانش یا مهارت در موضوعات پرطرفدار اعم از علمی، هنری، اقتصادی و … می‌تواند یک فرصت عالی برای آغاز یک کسب‌وکار اینترنتی پرسود باشد. البته در اینجا بیشتر از میزان و کمیت دانش شما در یک زمینه خاص، هنر انتقال مفاهیم است که تعیین‌کننده جایگاهتان در محیط رقابت خواهد بود. مثلاً تردیدی نیست که مُدرّسان زیادی در حوزه آموزش ریاضی فعالیت می‌کنند اما گیرایی و جذابیت سبک تدریس  است که یک مدرس را نسبت به مدرس دیگر متمایز کرده و نام او را به یک برند در صنعت آموزش تبدیل می‌کند. خلاصه اینکه برای موفقیت در این عرصه لازم نیست حتماً بیشتر از همه بدانید بلکه تنها کافی است در زمینه تدریس، صاحب سبک باشید. پس‌ازآنکه تصمیمتان را گرفتید، می‌توانید ویدئو کلیپ‌های آموزشی متنوعی تولید کنید و آن‌ها را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید:  پاسخ به سوالی در مورد ثروتمند شدن یک کارگر

البته آغاز روند درآمدزایی از این روش کسب‌وکار اینترنتی، مستلزم مقداری صبر و حوصله است. به‌هرحال در ابتدای راه باید از طریق انتشار کلیپ‌های رایگان و تبلیغات، نامتان را به‌عنوان یک مُدرس، آموزگار یا متخصص صاحب سبک بر سر زبان‌ها بیندازید و این کار، قطعاً به قدری زمان نیاز دارد. اما اگر مسیر را اصولی و با حوصله طی کنید، طولی نمی‌کشد که پول و درآمد، داوطلبانه سراغ آدرس جیب مبارکتان را خواهند گرفت!

قسمت خوب ماجرا اینجاست که علاوه بر این‌ها پس‌ازآنکه قدری اسم در کنید، فرصت برگزاری‌ کلاس‌های خصوصی آنلاین و حضوری نیز برایتان مهیا می‌شود و با ادامه این روند ظرف مدتی کوتاه و البته منطقی، بازارتان حسابی سکه خواهد شد!

سخن آخر

کسب‌وکار اینترنتی صرفاً به موارد گفته‌شده محدود نمی‌شود. ما در این گفتار صرفاً تلاش کردیم به توضیح و تشریح چند مدل از کسب‌وکارهای روتین اینترنتی بپردازیم که ضمن برخورداری از سرعت و سهولت اجرا، بازدهی و درآمد تضمینی و مطلوبی دارند. جز موارد گفته‌شده، روش‌های زیاد و بسیار متنوعی برای کسب درآمد اینترنتی وجود دارند که بازاریابی شبکه‌ای، وبلاگ نویسی، شبکه‌های اجتماعی، ارزهای دیجیتال، سیستم‌های کلیکی، تألیف کتاب و … نمونه‌هایی از آن است که در زمان مقتضی به معرفی و تشریح هر یک از این روش‌ها خواهیم پرداخت.

 

مقالات خواندنی:

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

بهترین روش‌ها برای پول درآوردن آسان در ایران | آسان‌ترین روش‌ برای پول درآوردن

کار درمنزل | 7 ایده برتر برای کار در منزل در سال 1398

5 ایده خلاقانه پولساز خوب به جای تاکسیرانی بعد از ظهر

چه چیزهایی را برای ثروتمند شدن باید فدا کنیم؟

ایده‌ های خلاقانه پولساز / اقتصاد خلاق تحولی در کسب درآمد

بهترین راه‌های کسب درآمد از تلگرام در سال 2019 

6 مهارت اساسی درباره‌ی میلیونرهای خودساخته

دروغ‌های بازدارنده از رسیدن به موفقیت در زندگی

15 موردی که افراد کم‌درآمد در آن ولخرجی می‌کنند

خلاقیت در کارآفرینی ضروری است؟ اصلاً کارآفرین خلاق چه کار می‌کند؟

علائمی که نشان می‌دهد برای ثروتمند شدن و رسیدن به موفقیت مالی آماده نیستید!

چگونه آرنولد شوارتزنگر قبل از بازیگری به یک میلیونر تبدیل شد؟

 

 

دوره های دکتر کاویانی

به چالش ۵ روزه یادگیری مسیر ثروت بپیوندید.

دکتر کاویانی یک دوره آموزشی ۴جلسه ای به نام «مدار ثروت» دارن، در این دوره دکتر کاویانی مسیر ثروتمند شدنی که خودشون طی کردن رو بهتون آموزش میدن.

اینستاگرام خودساخته

روزمرگی های دکتر کاویانی

تلگرام خودساخته

مطالب انگیزشی روزانه

اگه لذت بردی برای دوستات از طریق این دکمه ها بفرست.

همیشه پیگیر آموزش باش

دوره های رایگان

دیدگاه

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت لینک دانلود