قیف تبدیل در تجارت الکترونیک: چگونه آنرا جهت بهبود و افزایش فروش بهینه‌سازی کنیم؟

قیف تبدیل چیست؟

قیف تبدیل چیست؟ همانطور که از اسمش پیداست، قیف تبدیل در تجارت الکترونیک یعنی تبدیل کردن بازدیدکنندگان خود به مشتری، و اینکه چکار باید کنیم که یک بازدیدکننده این پروسه را طی کند تا به مشتری تبدیل شود و از ما خرید کند.

یکی از مشکلات بزرگ در تجارت الکترونیک نداشتن مشتری نسبت به بازدید‌کننده است. 

چگونه قیف تبدیل را جهت بهبود و افزایش فروش بهینه‌سازی کنیم؟ یا بهتر بگویم چکار باید کنیم که بازدیدکنندگان خود را به مشتری تبدیل کنیم؟ 

قیف تبدیل در تجارت الکترونیک: چگونه آنرا جهت بهبود و افزایش فروش بهینه‌سازی کنیم؟
قیف تبدیل در تجارت الکترونیک: چگونه آنرا جهت بهبود و افزایش فروش بهینه‌سازی کنیم؟

و اما اولین راهکار: تبلیغ‌نویسی مناسب:

اگر کسی وارد سایت یا تبلیغ شما بشه و تبلیغ و یا توضیح مناسبی از محصول شما را نبینه، قطعاً از شما خریدی نخواهد کرد. پس همیشه سعی کنید در کنار نمایش عکس محصول، ویژگی‌های بارز و برجسته محصول را بنویسید، خود محصول را تبلیغ کنید و از اغراق کردن بپرهیزید. یعنی در فروش کاملا صادق باشید و صداقت به خرج دهید.

راهکار دوم: توضیحات کالا:

توضیحات محصولات شما مختصر و مفید باشد. و کارکتر‌ی به نام “بیشتر” به محصول خود اضافه کنید برای کسانی که دوست دارند اطلاعات بیشتری راجب کالای شما بدانند.

راهکار سوم: استفاده از تایمر معکوس برای محصولات:

وقتی ما تخفیف ویژه قرار می‌دهیم برای محصولات خود، بازدیدکنندگان هم افزایش پیدا می‌کنند. بنابراین اگر برای تخفیفات محصولات خود زمان مشخص کنیم این احساس را به کاربر منتقل می‌کنیم که زمان در حال اتمام است و اگر در این زمان داده شده محصول را نخرد بعداً باید همان محصول را گرانتر خریداری کند. پس با استفاده از احساس اتمام زمان می‌توانید کاربر را مجاب به خرید کنید.

راهکار چهارم: اتمام کالا:

اگر در کنار محصول، میزان مانده‌ی کالا را به نمایش بگذارید این احساس را می‌توانیم به کاربر القا کنیم که از این محصول با این مشخصات تعداد معدودی وجود دارد و باید سریع‌تر اقدام به خرید کند، در غیر اینصورت تمام می‌شود.

اما بریم سراغ دو عامل که مهمترین عامل موفقیت فروشگاه‌های آنلاین در کشور ما و در سراسر جهان شده است، این دو عامل باعث شده که اکثر بازدید‌کنندگانشان به مشتری تبدیل شوند، و در نتیجه باعث افزایش فروششان شده.  این دو عامل مهم عبارتند از: 

 

۱- استفاده از ایمیل مارکتینگ:

فروشگاه‌های بزرگ بازدید‌کنندگان خود را ترغیب به دادن اطلاعات می‌کنند و آنها را در سایت خود ثبت‌نام می‌کنند و با گرفتن آدرس ایمیل آنها هر بار به آنها پیام می‌فرستند و مشتریان را به صورت آنلاین از محصولات سایت خود باخبر می‌کنند.

مثلا یکی از سایت‌های مشهور جهان به بازدید‌کنندگان خود اعلام می‌کرد که اگر نام خود را وارد کنید بن تخفیف ۵ دلاری و اگر نام‌خانوادگی خود را وارد کنید بن تخفیف ۱۰ دلار به شما تعلق می‌گیرد و کم‌کم تمام اطلاعات مشتریان را می‌گرفت و آخر‌سر به خاطر وارد کردن تمام اطلاعاتشون یک بن تخفیف ۵۰ دلاری از محصولات خود به آنها می‌داد. این سایت از انجام این کار دو هدف داشت: اول اینکه با این روش به ایمیل مشتری دست پیدا می‌کرد. و دوم اینکه با تخفیف بن، بازدید‌کننده را ترغیب به خرید می‌کرد.

۲- کمپین‌های فصلی:

فروشگاه‌های بزرگ مثل دیجی کالا با راه انداختن کمپین فصلی پاییزی و … به بازدیدکنندگان خود تخفیف می‌دهند و برای هر کدوم از کمپین‌های فصلی خود صفحات وب مجزا یا فرود‌هایی(صفحاتی هستند که تنها یک پیشنهاد به بازدیدکنندگان می‌دهند که مثلا اگر بخوای فلان کتاب را رایگان دانلود کنی وارد این لینک شو. با این کار بازدیدکنندگان صد‌در‌صد به این قسمت مراجعه می‌کنند و شما با این کار می‌توانید بازدیدکنندگان خود را به مشتری تبدیل کنید) ایجاد می‌کنند.

خب پس متوجه شدید شرکت‌های بزرگی مثل دیجی کالا چگونه به این موفقیت در مقیاس وسیع به افزایش فروش و درآمد بالا و بازدهی عالی رسیده است. بله درست است او به این موفقیت رسیده چون تمام تمرکزش روی صفحات فرود و گرفتن اطلاعات مشتریان و گرفتن ایمیل مارکتینگ است. بنابراین شما هم برای اینکه موفق شوید و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید و آنها را به مشتری تبدیل کنید تا به ثروت برسید باید وب سایت داشته باشید چون خصلت بارز یک سایت گرفتن اطلاعات مشتریان و بازدید‌کنندگان است. 

موفقیت کارآفرین آنلاین

در این قسمت می‌خواهیم بررسی کنیم که یک فرد چطور به کارآفرین موفق می‌تواند تبدیل شود و یا کارآفرینان آنلاین چه کارهایی کرده‌اند که به این موفقیت رسیده‌اند: 

۱- اولین قدم تولید محتواست:

اگر شما تولید محتوا انجام می‌دهید ولی هدفی ندارید قطعا نتیجه نمی‌گیرید. هدف شما از تولید محتوا باید این باشد که به بازدیدکنندگان بگید من کارم اینه، من کارم را بلدم، من به کارم مسلطم، خیالت راحت، کارتو بسپار به من و …..

پس در وب سایت‌ها کلمات کلیدی را بر‌اساس موضوع محتوا انتخاب کنید و شروع به نوشتن محتوا کنید. حال متوجه شدید که نوشتن، پایه‌ی محتوا است. بعد از نوشتن شروع به غنی کردن و بهینه کردن تولید محتوا کنید و آنرا در اینترنت پخش کنید. یادتان باشد که محتوای شما نمونه کارهایتان می‌شود پس باید محتوای شما از هر نظر عالی باشد. 

۲- قیمت مقرون به صرفه:

از آنجا که در تجارت الکترونیک محصول مستقیم به دست مشتری می‌رسد و واسطه‌ها کمتر است، و همچنین هزینه‌ی کرایه‌ی مغازه، آب، برق، تلفن و … وجود ندارد. لذا فروشنده محصول خود را با قیمتی مناسب به دست مصرف‌کننده می‌رساند. یادتان باشد کالایی که شما عرضه می‌کنید قطعاً در بازار هم وجود دارد، و اگر قیمت شما از بازار زیادتر باشد قطعا مشتری نه تنها از شما خرید نمی‌کند بلکه ترجیح می‌دهد کالایی را بخرد که هم قادر به لمس آن باشد و هم قیمتش مناسب‌تر است، اگر از این گزینه به بهترین صورت استفاده کنید سهم بسزایی در افزایش فروش شما خواهد داشت.

۳- معایب کار خود را می‌شناسند و راه‌هایی برای برطرف کردن آن‌ پیدا می‌کنند. کارآفرینان برتر معایب کار خود را ریشه‌یابی می‌کنند و آنها را برطرف می‌کنند. اما بریم سراغ بررسی عیوب تجارت الکترونیک :

  • اطمینان و اعتماد: مشتری تا اعتماد و اعتبار شما را نبیند پول به حساب شما واریز نمی‌کند و از شما چیزی نمیخرد. پس باید اعتماد و اطمینان مشتری را بدست بیاورید. دستیابی به اعتماد و اطمینان مشتری نه تنها باعث افزایش فروش، شما می‌شود بلکه باعث افزایش مشتریان نیز می‌شود.
  • لمس محصول از نزدیک: مشتریان دوست دارن قبل از خرید کالا، محصول را لمس کنند بعد آن را بخرند. اما در تجارت الکترونیک این امر مقدور نیست بنابراین شما می‌توانید با گذاشتن اسکرین شات‌های مشتریان خود، رضایت مشتری‌های جدید را بدون لمس محصول  برانگیزید.

و کلام آخر: 

تمامی شما چه افرادی که با دنیای الکترونیک آشنا هستند و چه آنهایی که نیستید می‌توانید پس از طی مراحلی مانند آشنایی با کامپیوتر و اینترنت، کالاهای خود را از طریق تجارت الکترونیک بفروش برسانید و به موفقیت‌های چشمگیری برسید؛ شاید نه به این زودی ولی با راه‌حل‌های کلیدی که به شما ارائه دادیم یقیناً در آینده‌ای نه چندان دور با افزایش فروش خود به این موفقیت خواهید رسید.

مقالات خواندنی: 

پولار شدن به روش دکتر کاویانی

چگونه مهارت فروش کسب کنم؟

آیا باید یک استراتژی فروش را طراحی کنید؟

۱۰ مورد از بهترین کتاب‌های آموزش فروش

افزایش سریع فروش با تکنیک های اعتمادسازی

چگونه یک کسب‌وکار بین‌المللی بسازیم و محصولات خود را با استفاده از بازاریابی جهانی بفروشیم؟

واقعیتی ناخوشایند درباره برخی از فروشندگان !

۳ دلیل کاهش فروش کسب و کار و راه حل آن ها

مهم‌ترین مهارت فروش کدامند؟ (بروزرسانی ۲۰۱۹)

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دریافت لینک دانلود