
۳ گام اساسی برای تبدیل ایده به کسبوکار موفق
بیشتر ما در زندگی افکار میلیاردی داریم. رمز موفقیت این است که این افکارمان را از ذهن خارج و در کسبوکار از آن استفاده کنیم. اغلب اوقات تبدیل کردن این ایدهها به پول کار بسیار سختی است اما گاهی فقط به اشاره یا راهنمایی کسی نیاز داریم که ما را به سمت این مسیر حرکت دهد.
در این مطلب من به شما نشان میدهم که چگونه ایدهتان را در مدت یک هفته به کسبوکار تبدیل کنید و همچنین به شما نشان میدهم که این مسیر تنها با ساختن لوگو و برند شخصیتان آغاز میشود.

برخلاف تصور شما این کار هزاران دلار هزینه ندارد و نیازی به مهارت خاصی در زمینهی طراحی یا برنامهنویسی نیست. همه چیز در این جمله خلاصه میشود: برند اختصاصی خودتان را بسازید، سپس آن را در دنیا به نمایش بگذارید و به تماشای موفقیتش بنشینید.
من به کسبوکارهای کوچک زیادی کمک کردهام. اکنون بسیاری از آنها میلیاردرهای خودساخته هستند. یکی از این نمونههای موفق سیکرت سوبا «secret soba» بود. در عرض یک هفته سیکرت سوبا از یک ایدهی خام به رستورانی تبدیل شد که مردم برای رزرو میزی از آن خودشان را به زحمت میانداختند.
اکنون میخواهم شما را در سفر ساخت سیکرت سوبا شریک کنم. قدم به قدم راز تبدیل ایده به یک کسبوکار موفق را برایتان فاش خواهم کرد. با ما همراه باشید.
سه گام برای تبدیل ایده به کسبوکار
گام اول: ساخت لوگو
اولین گام از تبدیل ایده به کسبوکار ساخت لوگو است و این نخستین کاری بود که گروه سیکرت سوبا انجام دادند.
چرا ساخت لوگو اینقدر مهم است؟
زیرا لوگو فراتر از یک نشان است. لوگو اولین چیزی است که روی مشتری تاثیر میگذارد. پس اگر میخواهید از این بابت مطمئن شوید سریع یک لوگو بسازید.
فایدهی ساخت لوگو
- اعتمادسازی: لوگو کسبوکارتان را میسازد و نشان از حرفهای بودن شما دارد. این ویژگی حس اعتماد را در مشتریان برمیانگیزد.
- هویتسازی: زمانی که شما لوگوی کسب و کاری را میبینید، آن را کاملاً برای خودتان بازسازی میکنید، انگار که حس خاصی را به شما انتقال میدهد. این حس و اطلاعاتی که از آن دریافت میکنید، مصممتان میکند که از آن برند خرید کنید.
لوگو به شما کمک میکند تا دنیای محصولات یا خدمات را بهتر بشناسید. مشتریان هرچه بیشتر لوگو را ببینند، بیشتر محصولات یا خدمات را به خاطر میسپارند.
کارآفرین سیکرت سوبا مهارت یا پیشفرضی در زمینه ساخت لوگو نداشت. او تنها وارد سایت تیلور برند https://www.tailorbrands.com/ شد و لوگوی محبوبش را ساخت.
با استفاده از این سایت ساخت لوگو هیچ کاری ندارد. فقط کافی است اسم لوگو و یک کلمه کلیدی را وارد کنید. سپس در صورت تمایل مشخصات برندتان را وارد کنید و کمی درباره آن توضیح دهید. قدم بعدی انتخاب فونت لوگو است. دیگر بس است. بقیهی کار را به الگوریتم واگذار کنید و پس از پنج دقیقه شما صاحب یک لوگو میشوید. به دنیای کسبوکار موفق خوش آمدید.
گام دوم: هویت برند را بسازید
همانطور که در بالا اشاره کردم، در مراحل اولیه تبدیل ایده به کسبوکار، لوگو نقش کلیدی داشت اما این تنها آغاز کارتان است.
شما همچنین باید روی معیارهای مهمی مانند
- تصویرسازی
- فونتها
- رنگها
- زمینه
که از ویژگیهای اصلی برند موفق هستند به توافق برسید.
برای ساختن برند موفق، لازم است که در کارتان مداومت داشته باشید. این کلمه را به خاطر داشته باشید. شما باید اسم برندتان را به طور مداوم تبلیغ کنید. مهم نیست که این کار را در وبسایتی مشخص انجام میدهید، یا در شبکههای اجتماعی و یا در فروشگاهتان. انجام مداوم آن، برند شما را تقویت میکند. استفاده از پلتفرومهای تبلیغاتی تا ۲۳ درصد درآمدتان را افزایش میدهد. پس تبلیغات مداوم را جدی بگیرید.
ساخت وبسایت
مالک سیکرت سوبا پس از ساخت لوگو یک دامنه اینترنتی خرید و وبسایت رستوران را راهاندازی کرد. این مرحله هم مثل ساخت لوگو کاری نداشت چون وبسایت تیلور برند، کتاب راهنمای ساخت برند را در اختیار کاربران میگذارد. شما فقط لازم است که عضو سایت شوید. گروه سیکرت سوبا حتی قالب سایت را هم تغییر نداد. همه چیز از قبل آماده بود. اطلاعات ضروری شامل نام رستوران، لوگو، نحوه رزرو کردن را وارد کردند و بعد وبسایت آنها طراحی شد.
راهاندازی شبکه اجتماعی
امروزه شبکههای اجتماعی در تبدیل ایده به کسبوکار نقش اصلی را ایفا میکند. خوب است که در کنار وبسایت صفحهای در شبکههای اجتماعی داشته باشید و برندتان را تبلیغ کنید. شبکههای اجتماعی نه تنها قدرت جذب میلیاردها نفر را دارد بلکه امکانی رایگان است که شما را به مشتریان پیوند میدهد.
گام سوم؛ ارتباط با مشتریان
پس از ساختن صفحهای در شبکههای اجتماعی لازم است که به مشتریان نزدیک شوید. اما چطور؟ با کاربران ارتباط برقرار کنید، محتوای جذاب تولید کنید و در شبکههای اجتماعی پست بگذارید.
تولید محتوا
با نگاهی به پستهای سیکرت سوبا در فیسبوک، ترکیبی از محتوای آموزشی و انگیزشی را مشاهده میکنیم. این پستها شامل تمام عکسها احساس واحدی را منتقل میکنند و لوگوی سوبا روی همگی حک شده است.
کارآفرین سیکرت سوبا در زمینهی کارهای گرافیکی هم مهارتی نداشت و برای طراحی پستهایش از تیلور برند استفاده کرد. سعی کنید پستها اورجینال باشد و آن را را از جایی کپی نکنید. این ویژگی باعث تداوم استقبال کاربران از محتوا میشود که پیشتر درباره آن صحبت کردیم.
اگر نمیدانید محتوای شما باید چه شکلی باشد، آن را به صورت موجود زنده تصور کنید. اگر محتوا با کس دیگری حرف میزد، لحن صدایش چگونه میشد؟ این صدای خاص و فردیت باید در پستهای شما باشد.
سعی کنید با مشتریان ارتباط برقرار کنید و آنها را به مطالبتان علاقهمند کنید. به پرسشهای آنها جواب دهید، محتوای جذاب و متناسب با علاقهی آنها تولید کنید، برایشان سوال طرح کنید و آنها را به جواب دادن تشویق کنید. مهمتر همه، از تصاویر زیادی استفاده کنید. حتما شنیدهاید که یک تصویر اندازه هزار کلمه ارزش دارد. کاربران امروزی فرصت کمی برای خواندن مطالب دارند و تصاویر تاثیر بیشتری روی آنها میگذارد. حتما ویژگیهای برند را در تصاویر قرار دهید. ببینید چه چیزی در مطالب نوشتاری برایتان مهم است و تلاش کنید آن را در تصاویر نشان دهید.
تولید محتوای صرف فقط بخشی از راه تبلیغات است، خوب است که در کارتان مداومت داشته باشید و در مدت زمان مشخصی تعدادی پست ارسال کنید. بدین ترتیب اعتماد کاربران را جلب میکنید و شما مجموعهای از کاربران وفادار و مشتریان آینده در اختیار خواهید داشت