
راهاندازی تجارت الکترونیکی چه ضرورتی دارد؟ تجارت الکترونیک، به خرید و فروش یا خدماتی گفته میشود که در بستر اینترنت ارائه شده و افراد از همین طریق، اقدام به سفارش کالا یا خدمات میکنند. امروزه با فراگیر شدن اینترنت، آمار استفاده از خریدها و خدمات آنلاین افزایش یافته است. از مزیتهای تجارت الکترونیک این است که محدود به مرزهای جغرافیایی نیست و از سراسر دنیا میتوان به خدمات و کالاهای بازارهای سراسر جهان دسترسی داشت.
برای راهاندازی تجارت الکترونیکی مرتبط با کارتان دلایل زیادی وجود دارد. در این جا به ذکر آنها میپردازیم.
۱.شروع این کار آسانتر از قبل است
راهاندازی تجارت الکترونیکی، قبل از ظهور شبکههای اجتماعی و پیدایش تاثیرگذاران، بسیار کار سخت و زمانبری بود. وقت و هزینه زیادی برای بازاریابی انجام میشد تا ترافیک سایت از طریق گوگل افزایش یابد. اما با ظهور شبکههای اجتماعی، میتوانید خدمات و محصولات خود را به مردم معرفی کنید و از طریق بازاریابی در آن، کسب و کار خود را رونق ببخشید. با توجه به اینکه امروزه افراد بسیاری از وقت خود را در شبکههای اجتماعی میگذرانند. بهتر است اگر وبسایتی دارید، شبکههای اجتماعی مربوط به آن را ایجاد کنید و آنها را فعال نگهداری آن را راهاندازی کرده و فعال نگه دارید.
امروزه روش بازاریابی جدیدی که اکثر مشاغل به کار میبرند، استفاده از تاثیرگذاران شبکههای اجتماعی است. تاثیرگذاران، خدمات و محصولات این مشاغل را تبلیغ کرده و به دنبالکنندگان خود میشناسانند که این کار باعث افزایش خرید محصولات میشوند. اکنون، اینستاگرام با این استراتژی شروع به دستیابی به قلههای پیشرفت میکند. بهخصوص صنعت مد از این استراتژی بسیار استفاده میکند دیدن این ویدیو رو برای درک بهتر این مطلب پیشنهاد میکنم.
برای مثال:
-
شما نمونهای از محصول خود را به تاثیرگذاران ارسال میکنید.
-
آنها لباس را میپوشند و عکس یا فیلم آن را در رسانه اجتماعی خود منتشر میکنند.
-
در پست مربوطه، مکانی را که میتوانید لباس را خریداری کنید نیز مشخص میشود.
-
دنبالکنندگان آنها، پست را میبینند و میخواهند روند را دنبال کنند.
-
و به این صورت، خریداران شما افزایش مییابد.
۲.دسترسی ارگانیک در رسانههای اجتماعی رو به کاهش است
متاسفانه، میزان دسترسی ارگانیک در رسانه های اجتماعی رو به کاهش است( در دسترسی ارگانیک کاربر با جستجو کردن، صفحه موردنظر خود را پیدا میکند). زمانی تعامل در توییتر بسیار بالا بود، اما با گذشت زمان، همه چیز اشباع میشود و محتوای کمتری از صفحه شما توسط مشتریان بالقوهتان دیده میشود.
این بدان معنی است که اگر تصمیم دارید مخاطبان خود را در شبکههای اجتماعی افزایش دهید، انجام این کار اکنون سادهتر از یک سال بعد خواهد بود.
۳.مشاغل آنلاین غالباً با بودجه بسیار کمی شروع میشوند
به جرات میتوان گفت، افرادی که کسب و کار آنلاین دارند، کسب و کار خود را با کمترین هزینه، اداره میکنند. در حقیقت، تنها هزینه واقعی آنها، میزبانی وب سایت و بازاریابی محصول است. مدل حمل و نقل قطرهای به فروشندگان این امکان را میدهد تا هزینههای حمل و نقل، تولید، بستهبندی، انبارداری و مواد اولیه را حذف کنند.
۴.بسترهای جدید رسانههای اجتماعی جذابیت بیشتری به محصولات نشان می دهند
در ۳ تا ۴ سال گذشته، تصاویر به یک کانون مهم در رسانههای اجتماعی تبدیل شدهاند. پلتفرمهایی مانند پینترست و اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن عکس ایجاد شدهاند. در دو سال گذشته، فیلم نیز موردتوجه قرار گرفته است.اینستاگرام به دلیل ماهیت بصری این پلتفرم، همچنان گزینهای عالی برای مشاغل تجارت الکترونیک است. پس اگر قصد دارید محصولات خود را نمایش دهید و بفروشید، قبل از اشباع شدن شبکههای اجتماعی از محصولتان، این کارها را انجام دهید.
اگر از اینستاگرام استفاده میکنید، بهتر است صفحه خود را تبدیل به حالت تجاری کنید. این کار مزایای بسیاری دارد. از جمله این که دکمه contact به صفحه شما اضافه میشود و میتوانید اطلاعات تماس و ایمیل خود را در صفحهتان قرار دهید. با استفاده از آنالیتیکس، دادههای تجاری را تحلیل کرده و رفتار کاربران را بررسی کنید. حالت تجاری، تبلیغات را برای شما آسانتر میکند.
چگونه کسب و کار آنلاین خود را شروع کنید؟
چندین مرحله ساده برای راهاندازی کسب و کار آنلاین وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.
۱.برای راه اندازی فروشگاه، یک بستر مناسب پیدا کنید
سیستم عاملهای زیادی در وب وجود دارد که راهاندازی تجارت الکترونیک را بسیار ساده میکنند. تنها کاری که باید بکنید، تصمیمگیری و انتخاب است !به عنوان مثال،Shopify یک بستر عالی برای راهاندازی تجارت الکترونیک است. ازدیگر بسترهای راهاندازی تجارت الکترونیک میتوان به ووکامرس، پرستاشاپ، مگنتو اشاره کرد. این سیستم عاملها، با دارا بودن امکان ایجاد تمهای سفارشی، اضافه کردن محصولات، ایجاد سیستم پرداخت و غیره، کار راهاندازی تجارت الکترونیک را بسیار آسانتر میکند.
۲.جستجوی موقعیتهای دستنخورده
از جایی شروع کنید و محصولاتی را ارائه کنید که رقابت کمتری در آن وجود دارد. این همان موقعیتی است که موفقیت را برای شما آسانتر خواهد کرد. اگر بتوانید قبل از هر کس دیگری، این کار را انجام دهید، برنده خواهید بود.
۳.محصولات را تهیه کنید
قدم بعدی پیدا کردن برخی از آن محصولات جذاب برای فروش است! محصولاتی که بینظیر و فوقالعاده جذاب هستند. برای آنها نام منحصربه فردی انتخاب کنید.
۴.فروشگاه خود را ایجاد کنید
همه این موارد را در کنار هم قرار دهید تا فروشگاه عالی تجارت الکترونیک خود را ایجاد کنید !موارد دیگری که باید رعایت کنید، صفحات اساسی شما است که شامل جزئیات حمل و نقل، شرایط خدمات، حریم خصوصی، پرداخت و غیره است.
فراموش نکنید که لوگوی خود را ایجاد کنید و مطمئن شوید این آرم در تمام صفحات شما استفاده شده است. این کار به فروشگاه شما حس قابل اعتماد بودن را میدهد.
اگر خرید ۲۴ ساعته دارید یک صفحه پشتیبانی داشته باشید تا به سوالات احتمالی مردم پاسخ دهید.
سخن آخر
در اینجا به دلایل راهاندازی تجارت الکترونیک مربوط به کسب و کارتان، اشاره کردیم. راهاندازی تجارت الکترونیک مزایای دیگری هم دارد که در ادامه آوردهایم.
-
کسب و کار آنلاین، بدون محدودیت زمانی همواره در دسترس است
-
با کسب و کار آنلاین، بیشتر دیده میشوید
-
امکان خرید آنلاین محصولاتتان وجود دارد.
-
اگر جشنواره یا تخفیفی دارید به راحتی میتوانید اطلاعرسانی کنید.
-
امکان استفاده از مزایای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد.
-
کسب و کار آنلاین شما را حرفهایتر نشان داده میشود.
با در نظر گرفتن موارد بالا، آیا اکنون آماده راهاندازی تجارت الکترونیکی خود هستید؟ با این دیدن این ویدیو راه اندازی کسب و کار آنلاینت رو شرو کن!